شهردار شهر یاسوج با بیان اینکه اگر مشخص بشود بیشترین اعتبارات دولتی در زمان ما بوده است استعفا خواهم داد، اظهار کرد: سال گذشته تبلیغات سنگینی شد که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغ اینقدر به شهرداری یاسوج اختصاص داده شد، ولی اگر یک ریال نه برای بنده بلکه برای کل کشور آمد باشد بنده استعفا می‌دهم.
کد خبر: ۲۵۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 06 July 2016
کبنانیوز؛

شهردار شهر یاسوج با بیان اینکه اگر مشخص بشود بیشترین اعتبارات دولتی در زمان ما بوده است استعفا خواهم داد، اظهار کرد: سال گذشته تبلیغات سنگینی شد که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغ اینقدر به شهرداری یاسوج اختصاص داده شد، ولی اگر یک ریال نه برای بنده بلکه برای کل کشور آمد باشد بنده استعفا می‌دهم.

محمد علی جاوید میهمان سومین پاتوق مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان درابتدای برنامه با تقدیر و تشکر از برگزار کننده گان جلسه مطالبه‌گری به بیان رشته تحصیلی خود پرداخت و گفت: مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد را در رشته عمران و مقطع دکترا را در رشته برنامه ریزی شهری به اتمام رسانده‌ام.

وی با اشاره به اینکه هرچه تخصص و تسلط بیشتر باشد موفقیت نیز بیشتر خواهد بود، افزود: قطعا یکی از آیتم‌های تعیین کننده هر شغلی تخصص در آن زمینه است.

جاوید در خصوص جایگاه پیوست‌های فرهنگی و توجه به مراکز فرهنگی و فرهنگ سرا‌ها تصریح کرد: پیوست‌های فرهنگی بخش جدایی ناپذیر کار ما هستند بخصوص در حوزه مدیریت شهری، چراکه در بحث عمران و آبادانی اگر فرهنگ نگهداری و استفاده از امکانات و خدمات وجود داشته باشد ماندگاری بیشتری را خواهیم داشت و همچنین در حوزه خدمات هر چه فرهنگ رشد یافته تری داشته باشیم هزینه‌های صرف شده در این بخش کمتر خواهد شد.

شهردار شهر یاسوج اظهار کرد: قبلا در چارت و سیستم شهرداری تنها تعریف جایگاه کار‌شناس فرهنگی را داشتیم اما اخیرا در چارت جدید اداره امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مصوب و ابلاغ شد که در آینده نزدیک ساختمان این اداره و همچنین در کنار آن فرهنگ سرایی برای اولین بار در شهر یاسوج را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری هرچه سابقه شهرنشینی بیشتر باشد مدنیت و فرهنگ شهرنشینی بیشتر است، افزود: شهر یاسوج بر اساس بافت قومی و قبیله‌ای که دارد و همچنین بافت مهاجرپذیری روزانه از قسمت‌های مختلف استان جمعیت زیادی به آن افزوده می‌شود و این‌ها باعث مشکلاتی در حوزه مدیریت شهری و فرهنگ شده است.

جاوید با اشاره به معماری و زیباسازی شهر یاسوج در حوزه‌های کلان و همچنین کارهای جزئی‌تر، به بیان سه بخش مختلف کاری در این زمینه پرداخت و افزود: بحث مبلمان شهری شامل پیاده رو‌ها، جدول‌ها، آسفالت و…، بحث فضای سبز شهری که در حوزه اختیار سازمان وابسته به شهرداری است و سومین بخش مربوط به ساخت و سازهای شهری است که تنها در اختیار ما نیستو سازمان‌های دیگری مثل نطام مهندسی و مسکن و شهرسازی نیز در آن دخیل هستند و نظارت دارند.

وی تصریح کرد: در بخش سوم شاید هماهنگی لازم وجود نداشته باشد که می‌تواند مربوط با خلا قانونی و یا عدم مدیریت شهری ما در استان باشد که خیلی خوب عمل نکردیم.

شهردار شهر یاسوج در ادامه ضمن بیان اینکه کار مدیریت سنتی و سلیفه‌ای حتی در اداره یک مغازه نیز پاسخگو نمی‌باشد، گفت: هر چه کار مدیریت قوی‌تر باشد، موفقیت بیشتر است لذا بنا بر اساس یک کار علمی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

جاوید به تشریح برنامه‌های خود در این سه حوزه پرداخت و افزود: در بخش برنامه‌های کوتاه مدت بحث مبلمان شهری اولویت ما بود که از مرکز شهر شروع کردیم، در خصوص اقدامات میان مدت تکمیل برخی زیر ساخت‌ها را در دستور کار خود قرار دادیم از جمله کلنگ زنی چهار پارک که در این حوزه در ابتدا قرار بر این بود اعتبارات از محل اعتبار دولتی در اختیار شهرداری قرار بگیرد اما نهایتا اعتباری اختصاص داده نشد و ما از محل منابع داخلی خود شروع به کار کردیم و با تشکیل سازمان عمران و بازآفرینی شهری و در اختیار قرار دادن همه امکانات به این سازمان و عدم تحویل کار به پیمانکار اکنون در طول چندماه بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته است و تا پیان شهریور ماه امسال ۴۰ هکتار پارک را بهره برداری خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پل چهارم بشار در راستای رفع خیابان منتهی به این بیمارستان تا پایان شهریور ماه ۹۶ به بهره برداری می‌رسد که ان شاالله اگر آن پل احداث بشود نقص و ترافیک موجود در خیابان منتهی به بیمارستان و پارک مجاور برطرف خواهد شد.

شهردار شهر یاسوج در ادامه به ترافیک شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: به اعتقاد بنده ترافیک یک ترافیک کاذب می‌باشد چراکه بر اساس شاخص‌ها و سرانه‌های برنامه ریزی شهری چیزی را کم داریم اما آنچه باعث می‌شود ما احساس کنیم ترافیکی هست، توزیع نامناسب خدمات است که تقریبا مراکز خدماتی ما در یک دایره کوچک بسته شده است.

وی در خصوص بودجه شهرداری شهر یاسوج بیان کرد: شهرداری‌ها دو بودجه دارند، در بخش بودجه‌های داخلی که از محل عوارضات مردمی بوده اکنون هشتاد میلیارد تومان است که تعرفه آن در شورای اسلامی شهر یاسوج تصویب می‌شود و در بخش بودجه عمرانی از محل اعتبارات دولتی که به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد هزار و چهارصد میلیون تومان در سال ۹۴ بوده است.

جاوید در پاسخ به پرسشی در مورد مجوعه رضوان و خیابان کمال الدین با اشاره به اینکه: بخشی از این خیابان کار شده است و الان به دلایلی توسط پیمانکار تعطیل می‌باشد، اما انتظار ما این هست که تا پایان مرداد ماه کار تمام شود، افزود: سیاست ما بر این بود که به جای حذف ماشین‌های دوره گرد و دستفروش‌ها که مایحتاج خانواده خود را تامین می‌کنند آن‌ها را در چند نقطه متمرکز کنیم و این محل یکی از آن نقاط است و امید داریم با آسفالت و توزیع آن‌ها در طول خیابان مشکلات موجود برطرف شود و تا یک ماه آینده این پروژه نیز به بهره برداری می‌رسد.

شهردار یاسوج با اشاره به بازار عمده فروشان، بیان کرد: به اعتقاد بنده تمرکز بازار عمده فروشان در محل فعلی کار اشتباهی بود و ضرورتی برای تمرکز در یک نقطه وجود نداشت و اگر هم قرار بر این کار بود می‌توانست در نقطه‌ای مناسب این کار انجام شود.

وی ادامه داد: می‌خواستند این اشتباه را با اشتباه بزرگتری یعنی انتقال بازار به زمینی در محدوده نجف آباد که معابر و وضعیت کاربری آن مشخص نبود جبران کنند و ما مخالفت کردیم چراکه به معضلی در آینده تبدیل می‌شد.

جاوید در ادامه به موضوع زمین سمت شمالی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و اظهار کرد: با حمایت استاندار محترم و قوه قضائیه در حال حاظر کار تسطیح و خاک برداری انجام شد و ادامه کار را در آینده نیز انجام خواهیم داد.

وی ضمن بیان اینکه بودجه شهرداری ما جوابگوی اجرای تقاطع‌های غیره هم سطح نیست، گفت: رفع مشکلات ترافیکی را با اصلاح هندسی تقاطع‌ها پیش خواهیم برد.

وی با بیان سرانه فضای سبز یاسوج در شرایط کنونی، تصریح کرد: برنامه‌ای تحت عنوان بوستانی به مساحت ۷۰ هکتار که از پل چهارم شروع و به پل امام‌زاده مختار ختم خواهد شد.

جاوید به شبهات موجد در خصوص جذب نیروهای شهرداری اشاره کردو افزود: حتی یک نفر خلرج از چهارچوب قانونی به بدنه شهرداری اضافه نشده است و از سال ۹۲ تا کنون بیست و شش نفر بازنشسته و یا بازخرید شده‌اند و نه نفر نیرو اضافه شده است.

شهردار شهر یاسوج با بیان اینکه اگر مشخص بشود بیشترین اعتبارات دولتی در زمان ما بوده است استعفا خواهم داد، اظهار کرد: سال گذشته تبلیغات سنگینی شد که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ مبلغ اینقدر به شهرداری یاسوج اختصاص داده شد، سرجمع مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تصویب شد در کمیته برنامه ریزی که در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان که بنده حضور نداشتم چهار میلیارد آن حذف شود ولی اگر یک ریال نه برای بنده بلکه برای کل کشور آمد باشد بنده استعفا می‌دهم.

وی در خصوص عوارض و دژبانی پارک جنگلی گفت: اگر هزینه‌ای دریافت شود ما خودمان را ملزم به خدمات رسانی می‌مکنیم و از طرفی با این طرح از تخلیه زباله‌ها توسط کامیون‌ها در این محل و یا حضور افرادی که مخل امنیت در پارک هستند و شاید مسائل غیر اخلاقی را ایجاد می‌کنند جلوگیری شد، امام اشکالی که بعدا ما متوجه آن شدیم قرارگیری مقبره شهدا و همچنین قبرستان عمومی در آن محل هست که اکنون دنبال رفع این موضوع هستیم.

شهردار یاسوج حذف باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری یاسوج را مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدام خود در دوران مدیریتش دانست و افزود: به اعتقاد بنده آن باشگاه یک باشگاه غیره فرهنگی بود چراکه بنا نیست ما عوارض مردم را بگیریم و به جای اینکه حقوق کارگر خدمات شهری که شبانه روز کار می‌کند و یازده ماه حقوق وی پرداخت نشده بپردازیم، برویم افرادی را از نقاط مختلفی کشور برداریم و به اینجا بیاوریم و بعد هم هزینه چند میلیاری حقوق آن‌ها و هزینه‌های برگزاری اردوهایی در شمال که هر نفر با پنجاه نفر از خانواده خود در آنجا پاتوق می‌زند را بپردازیم.

وی در ادامه بیان کرد: کمک ما باید در بخش زیر ساخت‌ها باشد، بنا نیست حقوق نیروی انتظامی که آنجا هستند تا مسابقه‌ای برگزار شود، اورژانس، صدا و سیما و زمین چمن مربوط به تربیت بدنی را شهرداری بپردازد و پول بدهد، همه این‌ها مافیایی بودند که به لطف خدا و با وجود مقابله‌هایی که شد ما آن را حذف کردیم.

جاوید ضمن اشاره به اینکه در بهترین شرایط و زمانی که اعتبارات سرازیر می‌شد بیش از ۱۵۰۰ تن قیر خریداری نشد؛ گفت: ما در سه ماهه اول ۴۲۰۰ تن قیر خریداری کردیم و اعتبار آن را نیز از آنهایی که احساس می‌کردند گردن کلفت هستند و قانون تنها برای افراد ضعیف هست گرفتیم.

شهردار یاسوج به منحل شدن کمیسیون توافقات اشاره کرد و افزود: این کمیسیون شامل چهار نفر انسان معمولی و بودن وجاهت قانونی و پشتوانه قانونی بود که ما آن را منحل کردیم و گفتیم به دادگاه که مرجعی صالح است مراجعه کنید.

جاوید در پاسخ به سوالی در مورد شبهاتی در خصوص روندهای غیر قانونی توسط اعضای شهر یاسوج تاکید کرد: اگر مستنداتی در ارتباط با سواستفاده اعضای محترم شورای شهر دارید به دستگاه قضایی تحویل دهید چراکه وظیفه ما عمل به قانون در خصوص واگذاری پروژه‌ها و برگزاری مناقصات و مزایده‌ها می‌باشد و تفحص و تجسس کار ما نیست.

photo_2016-07-05_13-27-35.jpg

photo_2016-07-05_13-28-43.jpg

photo_2016-07-05_13-27-47.jpg


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار