درطرح هجرت سه مهران،مدارسی که نیازمند به تعمیرات جزئی و زیباسازی دارند، بازسازی می شوند.
کد خبر: ۲۵۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 13 July 2016
درطرح هجرت سه مهران،مدارسی که نیازمند به تعمیرات جزئی و زیباسازی دارند، بازسازی می شوند.


به گزارش تابناک ایلام؛معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان مهران روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح هجرت سه این شهرستان گفت: امسال در طرح هجرت سه مهران بیش از 130 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه دوم به همراه استادکاران مشارکت دارند.

پیمان زرشناس با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در زمینه سازندگی است، گفت: در این طرح دانش آموزان در زمینه های زیبا سازی، رنگ آمیزی، دیوار نویسی و تعمیر و تجهیز مدارس در کنار استادکاران حضور دارند.

وی افزود: در این طرح، مدارسی که نیازمند به تعمیرات جزئی و زیباسازی دارند، بازسازی می شوند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان مهران اظهارکرد: دانش آموزان با شرکت در طرح هجرت سه ضمن کمک به آموزش و پرورش با حضور در محیط مدرسه در سازندگی فضای آموزشی خود مشارکت دارند.

زرشناس به نتایج اجرای طرح هجرت سه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در طرح هجرت سه شهرستان مهران سال گذشته چهار باب مدرسه را در مناطق محروم این شهرستان رنگ آمیزی و تعمیر شد.

وی افزود: دانش آموزان در طی این مدت، در برنامه های فرهنگی که به صورت متمرکز برگزار می شوند نیز مشارکت می کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مهران در این مراسم با اشاره به اهداف اجرای طرح هجرت سه گفت: طرح های هجرت یک و 2، بعد از پیروزی انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی در قالب جهادسازندگی در سطح وسیعی در کشور با هدف آبادانی و سازندگی و رفع خسارت های ناشی از دوران جنگ اجرا شد.

سرگرد روح الله جاویدان افزود: طرح هجرت سه در راستای طرح های هجرت یک و 2 بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و تلاش و بمنظور پرکردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده است.

وی هدف از اجرای طرح هجرت سه بسیج را غنی سازی اوقات فراغت و آشناسازی دانش آموزان با مهارت های مختلف اعلام کرد و افزود: محرومیت زدایی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و گسترش فرهنگ کار و روحیه جهادی در بین دانش آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

فرمانده سپاه ناحیه مهران اجرای مسابقات و برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی رااز دیگر برنامه های بسیج سازندگی سپاه مهران در کنار اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش عنوان کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار