بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «پسران احمدی نژاد چه شغلی دارند؟» «واکنش عجیب توکلی به برخی انتصابات!»، «حمله به علی مطهری در بهشهر شایعه یا واقعیت؟»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۷۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 02 August 2016


سردار نقدی از بسیج می‌رود؟

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در روزهای اخیر در سوریه به سر می‌برد شنیده می‌شود به زودی جای خود را به فرد دیگری می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است که مراسم تودیع سردار نقدی و معارفه سردار سلامی قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما این مراسم به زمان دیگری موکول شد و احتمالا فرد دیگری غیر از سردار سلامی جایگزین سردار نقدی خواهد شد. دیده‌بان دولت این خبر را منتشر کرد.
 

شکایت خبرنگاران برای ارسال پیامک تهدیدآمیز

شکایت برخی خبرنگاران در رابطه با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز در شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح و در حال رسیدگی است. در همین زمینه یک بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه نامه‌ای را تهیه کرده و به معاونت داخلی وزارت اطلاعات ارجاع داده است تا شخص یا اشخاصی که این پیامک‌ها را ارسال کرده‌اند، شناسایی شوند. قانون این خبر را منتشر کرد.
 

اصولگرایان از روحانی یا احمدی نژاد حمایت می کنند؟

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: نیروهای انقلاب و جریان‌های اصولگرا گزینه‌های مناسب و جدی برای رقابت 96 دارند. با توجه به شرایطی که داریم بسیار بعید است که ما بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم. ما هنوز بحثی در مورد احمدی نژاد نداشته‌ایم اما درباره ایشان هم فکر نمی‌کنم حمایتی صورت بگیرد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.
 

نظر آیت الله جنتی درباره برجام

آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده همیشه به غربی‌ها بدبین بوده‌ام و معتقدم غربی‌ها به فکر کلاهبرداری در توافق هسته‌ای هستند. غربی‌ها حتی به تعهداتی که پای آن را امضا کرده‌اند، عمل نمی‌کنند و همواره در پی توجیه امور هستند، بنابراین با این وجود بنده فکر نمی‌کنم برجام نتایجی به نفع ما داشته باشد. در حال حاضر غرب بر سر یک دوراهی قرار دارد، یا باید حرف ایران را قبول کنند و یا اینکه کلیه برنامه هسته‌ای را به هم بزنند؛ چرا که ما نمی‌توانیم تسلیم نظرات آنها شویم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.
 

با اصلاح قانون انتخابات هم مینو خالقی به مجلس نمی‌رسد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:‌ با توجه به اینکه قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و تنها قیدی که می‌توان در آن مطرح کرد، اجرای قانون از زمان تصویب است، حتی با اصلاح قانون انتخابات موجود و بنا به پیشنهادات ارائه شده هم "مینو خالقی" نمی‌تواند در مجلس دهم حضور یابد.محمدجواد کولیوند با اشاره به طرح پیشنهاد اصلاحی در قانون انتخابات از سوی نایب رئیس مجلس که بر اساس آن "اگر نامزدی رای بیاورد ادامه بررسی صلاحیت و یا سلب صلاحیت او تنها در قالب بررسی اعتبارنامه‌اش در مجلس امکان پذیر خواهد شد" گفت: پیشنهاد آقای مطهری که درابتدا به شکل استفساریه از قانون موجود مطرح شده بود، اصلاح دو بند از قانون انتخابات مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفت. وی افزود:‌ یکشنبه آینده این پیشنهاد در کمیسیون بررسی خواهد شد و به احتمال فراوان با تغییراتی جزئی مورد تایید کمیسیون قرار خواهد گرفت و به قانون انتخابات فعلی اضافه خواهد شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
 

اصولگرایان کاندیدایی را در مقابل روحانی قرار می دهند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده از حسن روحانی حمایت می‌کنند گفت که جریان اصولگرا نیز قطعا کاندیدایی را در مقابل روحانی معرفی خواهد کرد. علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: من فکر می کنم همه جریانات سیاسی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ حساسیت بیشتری از انتخابات گذشته نشان خواهند داد و حضور طیف‌های مختلف در انتخابات این دوره پررنگ‌تر خواهد بود. نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ دو قطبی نخواهد بود تصریح کرد: این دوره از انتخابات باید همراه با برنامه و استراتژی‌هایی با اولویت‌بندی مسائل در حوزه داخلی و سیاست خارجی باشد. ما باید بدانیم چطور از ظرفیت‌ها و قابلیت های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جهت رفع مشکل استفاده کنیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
 

پسران احمدی نژاد چه شغلی دارند؟

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به آخرین وضعیت فعالیت های سیاسی محمود احمدی نژاد 3 سال بعد از دوران ریاست جمهوری اش پرداخته است.در بخشی از این گزارش به شغل مهدی و علیرضا فرزندان محمود احمدی نژاد پرداخته شده است که عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد گفته است مهدی و علیرضا این روزها کارگری می کنند.
 

هشت شهرستان سیستان و بلوچستان فاقد اداره ارشاد هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:هشت شهرستان استان به دلیل نبود بودجه و نیروی انسانی فاقد اداره ارشاد است.حسین مسگرانی اظهار کرد: تا زمانیکه بودجه و نیروی انسانی را سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در اختیار اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی قرار ندهد قطعا این شهرستان ها بدون اداره ارشاد باقی خواهند ماند. وی عنوان کرد: مکاتباتی با وزیر ارشاد، استاندار سیستان وبلوچستان وسازمان مدیریت وبرنامه ریزی انجام شده که امیدواریم در بحث نیروی انسانی و دادن سهمیه به هنرمندان بومی آن منطق مشکل این هشت شهرستان حل شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.
 

واکنش عجیب توکلی به برخی انتصابات!

احمد توکلی نماینده سابق مجلس در واکنش به انتصاب ارسالان فتحی پور به معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت اظهار کرد: "کبوتر با کبوتر باز با باز کند، همجنس با همجنس پرواز". امثال آقای فتحی پور باید با آقای نعمت‌زاده کار کنند!وی درباره حضور الیاس حضرتی و محمدرضا تابش به عنوان دو فرد سیاسی در شورای پول و اعتبار نیز گفت: آقای حضرتی سابقه عضویت در کمیسیون اقتصادی را دارد و آقای تابش هم سابقه حضور در کمیسیون برنامه و بودجه را دارد، اما هیچکدام از آنها اقتصاد نخوانده اند.وی افزود: حضور دو فرد اقتصاد نخوانده در شورای پول و اعتبار تاثیر خود را خواهد گذاشت اما بالاخره آنها از مجلس برای حضور در این شورا رای گرفته اند.توکلی خاطرنشان کرد: با این که این دو نفر در کمیسیون اقتصادی مجلس سابقه حضور دارند، اما بهتر بود دو فرد اقتصاد خوانده به شورای پول و اعتبار می رفتند.این مطلب در نسیم منتشر شده است.
 

ورود مجلس به فیشهای حقوقی سازمان بنادر

رئیس کمیسیون عمران مجلس از ورود به بحث فیشهای حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: فیشهای حقوقی این سازمان دارای ابهاماتی است.محمدرضا رضایی با تاکید بر وظیفه نظارتی کمیسیون عمران مجلس بر دستگاه‌ها، اظهار کرد:‌ ابهام در فیشهای حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی یکی از ابهاماتی بوده که کمیسیون عمران مجلس به دنبال بررسی آن است.وی با تاکید بر این‌‌که بحث فیشهای حقوقی به دلیل حساسیت بالای آن برای مجلس مهم است، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس به دلیل بحث نظارتی که دارد حتما به این مسئله ورود پیدا می‌کند.وی تاکید کرد:‌کمیسیون عمران مجلس از جایگاه نظارتی موضوع فیشهای حقوقی سازمان بنادر و یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه را بررسی خواهد کرد.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.
 

واکنش وزارت خارجه به ورود یک بازیگر فیلم های خاص امریکایی

یک مقام کنسولی ایران در مورد اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با سفر بازیگر فیلم‌های نامناسب به ایران، توضیحاتی ارائه کرد.یک مقام آگاه در معاونت پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طبق آن‌چه که ما بررسی کرده‌ایم این خانم با اسم واقعی‌اش "کندی چارمز" به ایران سفر نکرده است بلکه وی از طریق یکی از آژانس‌های مسافرتی با نام و شهرت دیگری و به عنوان آرایشگر درخواست سفر به ایران را ارائه داده است.وی ادامه داد: او شغل خود را آرایشگری معرفی کرده و تحت عنوان نام دیگری با کسب مجوزهای معمول و متعارف قانونی به ایران سفر کرده است.
 

واکنش زیبا کلام به ادعای احمدی نژاد

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با روزنامه آرمان در خصوص ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه در سال۸۴ در شرايط مطلوبي تحويل نگرفتند، در حالی که در زمان تحويل ‌دادن دولت، آمريكا تمايل براي گفت‌وگو با ايران داشت گفت:هر دو موردي كه مدعي شدند، خلاف است. آنچه آقاي احمدي‌نژاد درباره زمان تحويل گرفتن و زمان تحويل دادن دولت بيان كرده است، صحت ندارد و قبل از هر قضاوتي بايد اذعان داشت، اين اظهارات نيازمند توضيح است. سياست خارجي كشور ما ارتباط جدي با رياست محترم جمهوري ندارد و جناب آقاي احمدي‌نژاد بهتر از هر كسي مي‌داند كه رئيس‌جمهور بخشي از عامل تعيين‌كننده در سياست خارجي است، يعني فقط بخشي از آن را در اختيار دارد و بخش‌هاي ديگر در اختيار رئيس‌جمهور نيست. حال فرقي نمي‌كند رئيس‌جمهور راديكال یا انقلابي باشد، وقتي مي‌گويد زماني كه دولت را تحويل گرفتم، كشور در حال تهديد نظامي و در شرايط خطرناكي بود و بعد از آن يعني وقتي دولت را تحويل مي‌دادم، در وضعيتي قرار داشتيم كه رئيس جمهورآمريكا التماس مي‌كرد كه با كشور ما پاي يك ميز مذاكره بنشيند، بيشتر به دنبال ابهام‌آفريني است. شايد اين فرضيات را رئيس‌جمهور ديگري بتواند در كشور خودش ادعا كند، اما رئيس‌جمهور ايران مطلقا نمي‌تواند در اين باره ادعايي را مطرح كند كه من درباره سياست خارجي تعيين‌كننده اصلی هستم.
 

دو ایرانی عضو داعش به هلاکت رسیدند

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در نخستین همایش جنگ ترکیبی که در دانشگاه فناوری و ستاد ارتش برگزار شد در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به داعش به عنوان تهدیدی بالقوه برای کشور، خاطرنشان کرد: داعش نیز با بهره‌گیری از شیوه جنگ هیبریدی و در مدت یک ماه از استان الأنبار تا سعدیه پیشروی کرد. وی خاطرنشان کرد: آنها افرادی در داخل کشور و در شهرستان‌های نفت شهر و قصر شیرین و مناطق غربی استخدام کردند و در حال انجام اقداماتی در این مناطق بودند و طی درگیری‌هایی که در اسفندماه سال گذشته در این مناطق با آنها داشتیم دو نفر از افرادی که به عضویت داعش درآمده بودند به هلاکت رسیدند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.
 

پرونده‌ی زمین واگذاری ۲۰۰ هکتاری به کیهان در دادگاه

از سال ۱۳۷۵، سه سال پس از مدیریت حسین شریعتمداری بر روزنامه‌ی کیهان [۱۳۷۲]، یعنی در سال پایانی دولت هاشمی رفسنجانی، زمینی ۲۰۰ هکتاری در دماوند برای اجرای طرح کشاورزی در اختیار آن قرار گرفت و سپس بدون انجام مراحل و اجرای شرایط لازم واگذار شد و همچنان از تصرف درنیامده است. پرونده‌ی این زمین که شرط واگذاری آن اجرای طرح درخت کاری و دامداری بود و اجرایی نشده، حالا مدت هاست در شعبه‌ی ویژه‌ای در حال پیگیری قانونی است؛ بعد از پیگیری سازمان جنگلها، رای بر فسخ انتقال قطعی واگذاری صادر شده ولی هنوز این رای اجرا نشده و از طرفی کیهان تقاضای اعاده‌ی دادرسی کرده است. بعد از این که در سال ۸۶، قانون اصلاحی ۳۳ قانون حفاظت تصویب شد سازمان جنگلها اجازه داشت که اگر در این زمین‌ها طرح اجرا نشده یا پیشرفت فیزیکی آن کمتر از ۴۰ درصد بود، در شعبه‌ی ویژه طرح دعوا کند. سازمان جنگلها به استناد همین این قانون در مورد زمین کیهان طرح دعوا کرد که منجر به رای شد. طرح کیهان به کمیسیون‌های واگذاری نرفته بود و پیشرفت فیزیکی آن هم کمتر از ۴۰ درصد بود. هم کیهان به عنوان مجری که طرح را اجرا نکرده مقصر بوده، و هم دستگاه دولتی که بدون توجه به پیشرفت طرح، انتقال قطعی داده تقصیر داشته است. به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در مقطع زمانی انتقال، دستور مستقیم وزیر وقت بر این انتقال بوده است، اما قانونی مصوب مجمع تشخیص اجازه می‌دهد که برای این موارد تعیین تکلیف شود.انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.
 

روحانی دوباره سرهنگ شد

«حسن کردمیهن» متهم آمریت حمله به سفارت عربستان در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهور، ضمن اشاره به جزییات مکالمات خود در شب حادثه با حمله‌کنندگان، اما می‌گوید: اولاً دستگاه دیپلماسی را به خاطر بی عزت کردن ملت ایران محاکمه کنید که زمینه سازِ خشمِ فروخفته‌ای شده که در یک لحظه فوران کرده است! و ثانیاً فرد یا افرادی را از دستگاه انتظامی به خاطرِ عدم انجامِ وظیفه قانونیِ خود در حراست از سفارت دیگران محاکمه کنید. او همچنین در بخشی از نامه‌اش می‌نویسد: از حسن کردمیهن، که تهمتِ آمریت در حمله به سفارت عربستان را یدک می‌کشد! به حسن روحانی که هفت ماه شاهد است که عده‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند تا بچه‌های حزب اللهی را به اتهام حمله به سفارت به زانو در آورند. از حسن کردمیهن که سالها برای امنیتِ این کشور همه هستیِ خود را به روی دست گرفته است و امروز با شکایتِ رئیس جمهورِ همان کشور، به اقدام علیه امنیتِ کشور متهم است! به حسن روحانی که در قامت یک سرهنگ تمام عیار در کویِ دانشگاه ۷۸ فریاد می زند و نااهلان را تهدید می‌کرد و فرمان سرکوب آشوبگران را می‌داد. کانال تلگرامی کردمیهن این خبر را منتشر کرده است.
 

واکنش نیکبخت به چرایی رفتن به پرسپولیس

علیرضا نیکبخت واحدی در تازه ترین مصاحبه خود حرف های زیادی درباره انتقال به پرسپولیس و جنجال هایی که به راه افتاد، به زبان آورد.او در بخشی از مصاحبه خود درباره دلایل انتقال به پرسپولیس گفت: «این اتفاق به خاطر لجبازی با مربی وقت و مدیرعامل وقت استقلال افتاد. خواستم تیم بزرگی را انتخاب کنم و آن زمان هنوز قطب سومی مثل سپاهان در فوتبال ایران وجود نداشت و فقط پرسپولیس و استقلال بود. در آن مقطع زمانی فکر می کنم بهترین تصمیم بود و به خاطر همین پرسپولیس را انتخاب کردم.»او در بخشی از صحبت های خود هم گفت: «من از سه نفر در دنیای فوتبالی ناراحتم و هیچ وقت نمی بخشم. اسم نمی برم ولی هیچ وقت آنها را نمی بخشم. انشاالله اگر عمری باقی ماند در برنامه شما می گویم. ولی هیچ وقت این سه نفر را نمی بخشم. نه من، نه خانواده ام و هیچ کدام از دور و بری های من این سه نفر را نمی بخشند.»خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.
 

جزئیات مذاکره برای خرید 20 هواپیما از ژاپن

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از مذاکره برای خرید 20 فروند هواپیما از ژاپن خبر داد و جزئیاتی در این رابطه را بیان کرد.اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با «ایران» گفته است که «بعد از ایتالیا، فرانسه و آمریکا این‌بار قرعه به نام «ژاپن» افتاده و قرار است‌این کشور در کمتر از دو سال آینده حدود 20 فروند هواپیمای نو به ایران تحویل دهد.»قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب به تشریح جزئیات مذاکرات برای خرید هواپیما از ژاپن پرداخت و گفت: برخلاف ادعای منتقدان دولت که معتقدند "مذاکرات با بوئینگ و ایرباس منتفی شده است به همین خاطر اکنون دست به دامن ژاپن شده ایم»، خرید هواپیما از ژاپن جایگزین هواپیماهای ایرباس و بوئینگ نیست بلکه این مذاکرات، بخشی از راهکار نوسازی ناوگان هوایی ایران است.
 

آب پاکی شورای رقابت روی دست صداوسیما

شورای رقابت در مصوبه شماره 253 خود اعلام کرد که تعیین تعرفه و ضوابط پخش آگهی‌های صدا و سیما باید به تصویب شورای رقابت برسد و بدین منظور ضرب‌الاجل 3 ماهه تعیین شده است.در خردادماه سال جاری، تهیه‌کنندگان سه فیلم پرفروش «۵۰ کیلو آلبالو»، «من سالوادور نیستم» و «ابد و یک روز» که به علت طرح شکایت صدا و سیما در رابطه با پخش تیزرهایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای به دادسرا احضار شده بودند، به‌شدت از روند تعیین تعرفه، ضوابط قراردادی و نحوه برخورد با صاحبان آگهی در رسانه ملی انتقاد کردند.رأی اخیر شورای رقابت می‌تواند درخصوص سرنوشت اکران فیلم‌های داخلی اثرگذار باشد ولی جالب اینجاست که شاکی اصلی پرونده، یک شرکت خصوصیِ ناشناخته است که مالکیت کسب و کاری نوپا در رابطه با رایانه را برعهده دارد و با توجه به حوزه فعالیتش درخصوص خدمات رایانه‌ای غیرحضوری به نظر نمی‌رسد که ارتباطی با سینما و سه تهیه‌کننده مذکور داشته باشد.پانا این خبر را منتشر کرده است.
 

ماجرای مخالفت سخنگوی سابق شورای نگهبان با ماجرای مینو خالقی

سخنگوی پیشین شورای نگهبان می‌گوید بر اساس تفسیرش از قانون، با ردصلاحیت مینو خالقی بعد از انجام انتخابات، مخالف بوده است. او صحبت‌های صریحی درباره «انتخابات» و بررسی صلاحیت‌ها مطرح کرده است. نجات‌الله ابراهیمیان در این گفت و گو بیان داشته است که در موضوع رد صلاحیت خانم مینو خالقی یک سؤال حقوقی مطرح است مبنی بر اینکه آیا امکان دارد بعد از ریخته شدن آرا به صندوق و اعلام نتایج کشف کنیم که در فرآیند احراز صلاحیت‌ها اشتباه کردیم و انتخابات را نسبت به یک فرد باطل کنیم؟ این بحث در شورای نگهبان مطرح شد و تفسیر من به عنوان یک عضو این بود که نمی‌شود. نظر اکثریت اعضای شورای محترم نگهبان قانونی و لازم‌الاجرا است. بعداً با بگومگوهایی که پیش آمد، موضوع در هیأت رسیدگی به اختلافات قوا مطرح و نظر اکثریت شورای نگهبان تأیید شد.روزنامه ایران این خبر را منتشر کرده است.
 

می‌خواستند روحانی و عارف را هم ردصلاحیت کنند؟

علی شکوری راد در مصاحبه با روزنامه اعتماد درباره فرآیند انتخاب روحانی به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات92 گفت: عده‌ای که از ابتدا نظرشان این بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکنیم، می‌گفتند کاندیدای شما تایید نمی‌شود و اگر هم تایید شود نمی‌گذارند رای بیاورد یا به تعبیری اگر رای هم بیاورد و خوانده شود، نمی‌گذارند کار کند.وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:« صبر کردیم و در لحظه آخر آقای هاشمی ثبت‌نام کرد و یک موج امیدی ایجاد کرد. گفتیم آقای هاشمی تایید می‌شود و ما یک کاندیدا خواهیم داشت. آقای هاشمی رد صلاحیت شد. البته نه فقط آقای هاشمی، بعدها شنیده شد که ابتدائا قصد رد صلاحیت عارف و روحانی را داشته‌اند اما بعدا برای آن که خیلی بار سیاسی منفی ردصلاحیت آقای هاشمی زیاد نشود، صلاحیت این دو نفر تایید شد.»
 

تعبیر جدید رئیس جمهور از معنای انقلابی گری

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در همایش سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران که صبح امروز دوشنبه در پژوهشکده‌ی نفت برگزار شد با بیان این که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی بوده است اظهار کرد: انقلاب یعنی مستقل بودن یعنی دست نیازمان به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و متکی به رای مردم باشیم و این که فقط سرمان را دربرابر مردم خودمان فرود آوریم. رئیس جمهور با اشاره به این که در معامله با کشورها و طرف‌های مختلف اینکه ما در وضعیت فشار و نیاز باشیم و یا در موضع قدرت، اقدام به معامله کنیم، در نحوه برخورد طرف مقابله با ما تاثیر گذار خواهد بود توضیح داد: در فضایی که تحریم وجود داشت، همواره دستمان به سوی دیگران دراز بود و تحریم برای ما عزت نداشت اما اولین چیزی که برجام برای ما آورد عزت بود. رییس جمهور با بیان اینکه انقلابی بودن یعنی آزادی اندیشه، بیان و نقد، متذکر شد: اینکه مردم نقدهای خود را نسبت به حاکمیت بیان می‌کنند، زیبایی انقلاب و آزادی را نشان می‌دهد..ایسنا این خبر را منتشر کرد.
 

حمله به علی مطهری در بهشهر شایعه یا واقعیت؟

خبری روی خروجی یکی از خبرگزاریها قرار گرفت مبنی بر اینکه سفر علی مطهری نایب رئیس مجلس به بهشهر به دلیل حمله برخی معترضان به اتومبیل حامل وی نیمه تمام ماند.بر اساس خبر این خبرگزاری، مطهری در جریان این سفر، از منطقه تاریخی و گردشگری عباس‌آباد بهشهر بازدید کرد و قرار بود شب را در بهشهر سپری کند اما برخی معترضان با حمله به اتومبیل حامل این نماینده مجلس باعث شدند تا به تهران برگردد.فرماندار بهشهر در گفتگو یی، گفت: در جریان سفر علی مطهری به بهشهر هیچ تعرضی به وی انجام نشده است.سجادی افزود: علی مطهری در نماز ظهر و عصر که به همت سپاه ناحیه بهشهر در پارک پاک عباس آباد برپا شده بود شرکت و از عملکرد فرهنگی این نهاد هم تشکر کرد.وی افزود: حتی پس از نماز تعدادی از بسیجیان حاضر در این مراسم از نائب رییس مجلس درخواست کردند برای تجهیز این مکان کمک کند که این نماینده خانه ملت برای تحقق این خواسته با مسئولان منابع طبیعی کشور تماس تلفنی برقرار کرد.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.
 

روایت رئیس اسبق بانک‌ مرکزی از بحث و دعوا با احمدی‌نژاد

وزیر سابق اقتصاد در دولت‌ هشتم گفت: در دوره آقــــــای احمــدی‌نــژاد پرداخت‌های زیادی صورت گرفت که البته من به دلیل این که یک سال بیشتر در این دوره در بانک مرکزی مسئولیت نداشتم و بخش زیادی از زمان آن هم به بحث و دعوا گذشت، آمار دقیقی ندارم اما وعده‌ها و پرداخت‌های زیادی هم در این دوره انجام شد که در یک موقعیت هیجان‌زدگی صورت گرفت. وی همچنین گفت: در دوره آقای‌ هاشمی یک وام کلان به تانزانیا پرداخت شد. به خاطر دارم در دوره دولت اصلاحات برای پیگیری این پول به تانزانیا سفر کرده بودم و روزی که به آنجا رسیدم، سفیر ایران به ما گفت که مقامات تانزانیا دو روز قبل از سفر ما یک میلیون دلار پول نقد به عنوان بخشی از بازپرداخت پول به سفیر ما داده بودند که وی هم از ترس ناامنی، آن را در یک مبل پنهان کرده بود. ما به دلیل مشکل حمل پول، از قبول آن خودداری کردیم و بعد از آن وقتی در جریان ملاقات‌ها اعلام کردیم که تکلیف این پول را معلوم کنید، آنها نه تنها همکاری نکردند بلکه ملاقات‌مان با رئیس‌جمهوری کشورشان را هم لغو کردند و تا الان که با شما صحبت می‌کنم، این پول به ایران بازگردانده نشده و حتی تبدیل به اختلاف میان دو کشور شده است. ایران الان با تانزانیا دیگر آن رابطه سابق را ندارد. روزنامه ایران این خبر را منتشر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار