کد خبر: ۲۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 16 August 2016
دادستان تهران صبح امروز از بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت که پرونده با اعلام شکایت سازمان هلال احمردر دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و متهم به دلیل عدم توانایی تودیع وثیقه 29 میلیارد تومانی روانه زندان شده است.

«تبیان» با این مقدمه نوشت: عباس جعفری دولت آبادی، نامی از این متهم نبرده است اما رسانه‌های مختلف از چند روز قبل با انتشار خبر ممنوع‌الخروجی همسر مهناز افشار به دلیل مسائل مالی مرتبط با هلال احمر، نگاه‌ها را به سمت یاسین رامین گرداندند و امروز هم با انتشار این خبر، همگی به صراحت نوشتند که شوهر مهناز افشار و فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت احمدی‌نژاد بازداشت شده است.

البته انتشار خبر این بازداشت هم با رویکردهای مختلفی بود؛ چنانکه سایت‌های اصولگرا این خبر را با تیتر «بازداشت همسر یک بازیگر اصلاح‌طلب» منتشر کردند و سایت‌های اصلاح‌طلب نیز روی «فرزند مدیر احمدی‌نژادی»بودن یاسین رامین مانور دادند. به هر حال، در اصل ماجرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌شود و آنچه برای مردم مهم است این است که علت بازداشت این متهم چیست.

چند روز قبل سید امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه دادستانی تهران به طور ویژه در حال بررسی پرونده متهم شرکت رشد هلال احمر است، گفت: این متهم تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الخروج است و ما منتظر اعلام نتیجه این دادگاه هستیم.

سایت جماران روز 21 خرداد امسال با انتشار گزارشی با عنوان «چرا رسیدگی قضایی به پرونده شرکت دارویی «رشد» طولانی شد، آیا پای آقازاده‌ای در میان است؟»، نوشت: در سال‌های گذشته تحریم‌ها به حدی جدی شده بود که مقوله واردات دارو نیز با مشکل مواجه شده بود. یکی از شرکت‌های جمعیت هلال احمر که در آلمان در زمینه واردات دارو به ایران فعالیت می‌کرد، شرکت رشد بود که در دولت دهم، فردی برای ساماندهی آن شرکت عازم آلمان شد اما نتیجه این سامان‌دهی، ظاهرا تصاحب شرکت توسط وی و انتقال سهام به نام او بود.

تنها شرکت باسابقه سازمان هلال احمر که در آلمان فعال بوده، شرکت رشد است که در سنوات اخیر پس از تصاحب، غیرفعال شده و عملا برای این سازمان کاری نکرده است. هم اکنون پرونده این شرکت در دست بررسی است.

طرح شکایت ابتدا توسط سازمان بازرسی کل کشور و متعاقبا توسط سازمان هلال احمر از حدود یک سال گذشته در دادسرای کارکنان دولت مطرح شد. بر اساس اظهارات مسئولان هلال احمر، هم‌اکنون تهیه دارو به دلیل تملک شرکت رشد از سوی این فرد از طریق شرکت‌های واسطه‌ای دیگر در آلمان، امارات و غیره صورت می‌گیرد که هیچ گونه وابستگی‌ای به جمعیت هلال احمر ندارند و به صورت واسطه فعالیت می‌کنند و این امر باعث افزایش قیمت تمام‌شده دارو می‌شود. نباید فراموش کرد که عمده داروهای وارداتی هلال احمر مربوط به بیماران خاص و سرطانی هستند که بسیار گرانند.

پس از انتشار این گزارش، مهناز افشار بازیگر مشهور سینما که ازدواج او با فرزند یک مدیر احمدی‌نژادی جنجال‌های زیادی به راه انداخته بود، توضیحاتی را در مورد این پرونده ارائه کرد و نوشت: «هر چقدر سکوت می کنم گستاخ‌تر می‌شوند. هزار و یک ادعا و تهمت رنگارنگ دارند اما برای قصه‌هایشان یک مدرک کوچک هم ندارند. اینها حتی تصویر فرد دیگری را به جای همسرم منتشر می‌کنند، نام درست او را نمی‌دانند و در متن خبرهای دروغینشان از نام و تصویر اشتباه استفاده می‌کنند و مردم را گمراه می‌کنند. بعد ادعا دارند خبرهایشان موثق است. از این خیالپردازان می‌خواهم ظرف یک هفته اگر مدرکی دارند منتشر کنند تا من نیز آگاه و همراه آنها شوم وگرنه پس از یک هفته بدون هیچ شوخی و مدارایی این بار سکوت نخواهم کرد و هر خبر کذب و دروغی را تا حکم نهایی دادگاه، دنبال و اعاده حیثیت خواهم کرد. منتظر حکم دادگاه هستم تا یک بار برای همیشه تکلیف این اخبار مشخص شود و همچنین شکایات جدیدی را علیه خیالپردازان مطرح خواهم کرد و تا انتها آن را پیگیر خواهم بود. اینجانب مهناز افشار همه را به چالش باور نکردن اخبار فاقد سند و مدرک و شنیدن صدای وجدانشان دعوت می‌کنم».

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و مهناز افشار با انتشار مطلب دیگری در توئیتر از تفاوت دیدگاهش با محمدعلی رامین نوشت.

از سوی دیگر، محمدعلی رامین نیز که بارها از عروس مشهورش اعلام برائت کرده بود، چند روز پیش در گفت‌وگویی با بیان اینکه «بنده معتقدم در نظام عدل اسلامی «رانت‌خواری» یکی از بدترین مفاسد است»، در پاسخ به این سوال که «آیا شما نسبت به مسائل کاری و اختلاف مالی میان آقای یاسین رامین و جمعیت هلال احمر، اطلاع و نظر خاصی ندارید؟»، اظهار کرد: اجمالا مطالبی می‌دانم اما چون علاقه‌ای به هیچ مسأله مالی نداشته و ندارم، از جزئیات موضوع خبری ندارم و نسبت به رفع و رجوع این مسأله هم نظر خاصی ندارم. وقتی نظام ما نظام عدل اسلامی است که قانونش برای همگان باید یکسان جاری بشود، اگر این موضوع به گفته مکرر رئیس سازمان هلال احمر «یک اختلاف مالی» است، یا باید طرفین اختلاف مسأله را خودشان حل کنند و یا باید هر طرف اسناد خودش را به دادگاه صالح اسلامی عرضه کند تا به این قضیه رسیدگی شود اما چندین سال جنگ روانی رسانه ای با ترویج اتهامات اثبات نشده، چه بسا به عنوان تحمیل یک «محکومیت قضایی» از پیش تصویب شده، تلقی شود. در مورد شهروندی که هیچ پشتوانه حاکمیتی ندارد، وقتی قانون و راهکار قانونی وجود دارد، جنگ روانی و اتهامات رسانه ای چه ضرورتی دارد؟ بنده در مورد خودم و همگان طرفدار «عدالت اسلامی» هستم، شما هم طرفدار عدالت باشید.

حال باید منتظر ماند و دید که با انتشار خبر بازداشت فرزند رامین از سوی دادستان تهران، روند رسیدگی به این فساد مالی چگونه طی خواهد شد و مهناز افشار و محمدعلی رامین چه واکنشی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار