موج برخوردهای رسانه ای در فضای سیاسی استان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر (1)
سایت اصلاح طلب: اصولگرایان مدتی است که تحت تاثیر افراطیون قرار گرفته اند/ سایت اصولگرایان: مسئولین دولتی به جای اقدام و عمل برای رفع مشکلات مردم در استان محروم خراسان جنوبی، بیشتر به دنبال رفع مشکل از جناح سیاسی حامیان دولت و اصلاح طلبان و برنامه ریزی برای انتخابات آینده هستند
کد خبر: ۲۸۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 30 August 2016

امام جمعه بیرجند: فرمایشات رهبرمان را می‌شنویم و گاهی تکرار می‌کنیم اما متأسفانه عمل نمی‌کنیم/ اتاق فکر از نیروهای متخصص استان تشکیل شود

در حالی که سایت اصولگرای خاورستان، استاندار جدید خراسان جنوبی را به دخالت در انتخابات و حمایت از اصلاح طلبان متهم می کند، سایت اصلاح طلب خراسان بزرک از انتقاد مشاور رییس جمهوری به دیدگاه ها و عملکرد اصولگرایان سخن می گوید و به نظر می رسد که موج برخوردهای رسانه ای در فضای سیاسی استان در حال شکل گیری است و در عمل بازی با سیاست، جایگزین همدلی و همراهی با مسئولان برای پیشبرد امور جامعه و پاسخگویی به انتظارات مردم در عمل به فرمان رهبری برای اقدام و عمل شده است.

به گزارش تابناک، سایت خراسان بزرگ امروز نسبت به برخوردهایی که این روزها از سوی جبهه اصولگرایان علیه دولت و مقامات عالی دولت در استان در حال شکل گیری است عکس العمل نشان داد و با نقل قول از دکتر ترکان از شرایط جدید حاکم بر جریان اصولگرایی انتقاد کرد و خواستار تبعیت اصولگرایان از «مرام» و «مسلک» ناطق نوری شد.

سایت خراسان جنوبی نوشت: مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان مناطق آزاد ضمن انتقاد از «بی انصافی ها» نسبت به دولت عنوان کرد: از بس این دوستان هیاهوی غیر عادی و فضاسازی های نابجا راه می اندازند، نمی گذارند حقایق به گوش مردم برسد.

دکتر ترکان گفته است: آقای ناطق همه ویژگی های یک اصولگرای تمام عیار را دارد. نمی دانم الان چه شده که فضا دست آدم های کم ظرفیت افتاده و نمی توانیم مرامی مثل مرام ناطق نوری را جلو ببریم.

ترکان همچنین با ابراز تردید نسبت به رویکرد مثبت مجلس فعلی در قبال دولت یازدهم این سئوال را مطرح می کند که: واقعا این مجلس چقدر همراه تر از مجلس نهم است؟ از رایی که به آن فرد خاص که بالای 200 رای آورد، مشخص است که این مجلس چقدر همراه و همسو دولت است!!

وی ضمن انتقاد از رفتارهای برخی اعضای جامعه روحانیت نسبت به روحانی گفته است: آقای روحانی جزو بنیان گذاران روحانیت مبارز تهران است. بعضی از این کسانی که الان در جامعه روحانیت مبارزه تهران تشریف  آورده اند، اصلا ساکن تهران نیستند که بگوییم جامعه روحانیت مبارز تهران هستند.

مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این سوال  که چرا جبهه اصولگرایی از مسلک و مرام اصولگرای قدیمی چون ناطق نوری فاصله گرفته است؟  مدعی شده است که:  اصولگرایان مدتی است که تحت تاثیر افراطیون قرار گرفته اند و این وضعیت باعث شده است که اصلی ترین چهره اصولگرایان از آن ها فاصله گرفته است.  نتیجه اش هم این است که الان وجهه اصولگرایان ضربه خورده است. این به خاطر آن است که اصولگرایان تحت تاثیر افراطیون از شخصیتی مثل آقای ناطق فاصله گرفته اند.

 سایت اصولگرایان خراسان جنوبی، استاندار را به دخالت در انتخابات و همراهی با اصلاح طلبان متهم کرد

دنبال خدمت به مردم یا اصلاح طلبان ؟!

گزارش تابناک حاکی است: در سوی دیگر این دیدگاه، سایت اصولگرای خاورستان است که منتقد دولت و استاندار منصوب است. این سایت خبری تحلیلی استانی در حالی که یک گزارش تصویری جامع از ملاقات صبح امروز استاندار جدید خراسان جنوبی با مسوولان اجرایی و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر، بخش مرکزی و شهرستان بیرجند را بدون هرگونه اظهار نظر مثبت یا منفی منتشر کرده، در گزارشی تحلیلی با عنوان" دنبال خدمت به مردم یا اصلاح طلبان ؟!" به مناسبت پایان هفته دولت، رسما استاندار را به همفکری و همنشینی خصوصی با اصلاح طلبان و بی توجهی به نیازهای مردم متهم کرده و نوشته است: "اقدام و عمل و اهتمام ویژه استاندار برای برگزاری جلسه خاص ویژه اصلاح طلبان در شهرستان ها نشان می دهد که علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری، زیر پوسته زیرین دستگاه های اجرائی استان، برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حضور شخص استاندار، برنامه ریزی می گردد."

خاورستان با اشاره به فرصتی که هفته دولت برای دولتمردان فراهم کرده است تا با مشکلات مردم مواجه شوند، تاکید دارد: برای استاندار جدید الورود استان خراسان جنوبی که نزدیک دو ماه است پا به خطه زرخیز خراسان جنوبی گذاشته و بر صندلی ریاست بر امور اجرائی این استان محروم تکیه زده، فرصت ذی قیمت هفته دولت برای سفر به شهرستان های استان را که می توانست زمینه ای برای درک دقیق و صحیح نقاط  قوت و ضعف آن شهرستان، آشنائی با مشکلات مردمی، روند اجرائی امور اداری، دیدار با نخبگان و فعالان افتصادی، بازدید از صنایع و کارخاتجات ورشکسته، کشاورزان و .... باشد، صرف تشکیل شوراهای اداری در همه شهرستانها، دیدار با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در دو یا سه شهرستان، دیدار با یکی از خانواده های شهدای هر شهرستان و افتتاح برخی از پروژه ها در برخی از شهرستان های استان کرده و در شهرستان هایی که فرصت کافی برای حضور استاندار در آن شهرستان فراهم بوده،  استاندار در یکجا جلسه ای خصوصی با یک قشر خاص داشته است .

خاورستان در تبین دیدگاه خود نوشته است: شاید آنچه که در ابتدا به ذهن متبادر می شود به نظر آید که  آن قشر خاص از فعالان اقتصادی یا نخبگان فرهنگی و سرآمدان اجتماعی شهرستان، خانواده های شهداء و ایثارگران، اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان و رده های ذیربط در شهرستان و .... بوده اند، در حالی که استاندار جدیدالورود استان خراسان جنوبی قریب به 2 ساعت از وقت خود در برخی از شهرستانهایی که فرصت بیشتر برای حضور وی ایجاد شده را صرف  یک جلسه خصوصی با اصلاح طلبان آن شهرستان در فرمانداری کرده است . جلسه ای که به دور از نظر خبرنگاران، مردم، و حتی برخی از مدیران شهرستان برگزار شده است .

سایت سپس به شهرستان هایی می پردازد که استاندار با اصلاح طلبان جلسات خصوصی داشته و نوشته است: در شهرستانهای نهبندان ، سربیشه ، طبس و زیرکوه که زمان حضور استاندار و هئیت همراه در آن شهرستان ها بیشتر بوده فرصتی مهیا شده تا یک جلسه خصوصی بین لیدرهای اصلاح طلبان با شخص استاندار صورت گیرد .

در جلسات شهرستان های زیرکوه ، نهبندان و سربیشه فرماندار نیز به عنوان یک عضو عادی شرکت داشته، ولی در شهرستان طبس بنابر برخی اخبار ، حتی اجازه حضور فرماندار در جلسه ویژه اصلاح طلبان با استاندار را نداده اند . گویا درآن جلسه در خصوص گزینه های اصلاح طلبان برای فرمانداری بعدی طبس نیز بحث شده است .

در برخی از شهرستانهای دیگر از جمله قاین نیز که به دلیل کمبود وقت، برای جلسه خصوصی فرصتی باقی نمانده، دستور داده شده که برخلاف روال اداری معمول، سران و لیدرهای اصلاح طلبان در شورای اداری شهرستان حضور یابند.

دیدار با اصلاح طلبان چه معنایی دارد؟

این سایت در ادامه این سئوال را مطرح می کند: اینکه در سال پایانی دولت یازدهم، بالاترین مقام اجرائی یک استان در هفته دولت و در اولین سفرهای شهرستانی خود، در کنار برگزاری شورای اداری شهرستان، خودش به دیدار با اصلاح طلبان رفته و جلسه ای خصوصی با آنها در آن شهرستان برگزار کرده، چه معنایی می تواند داشته باشد؟

و اگر بدانیم که محتوای بیرون آمده از جلسه بیشتر در خصوص انتخابات سال آینده و برنامه ریزی ها برای این انتخابات و زمینه سازی برای انتخابات ریاست جمهوری و علی الخصوص شوراهای اسلامی بوده،  آن موقع می توانیم عمق سیاسی کاری این اقدام استاندار جدید را درک کنیم .

خاورستان سپس با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری نوشته است:  رهبر انقلاب اسلامی چند روز پیش  در دیدار رئیس جمهور و هیئت وزیران ، دولت را از ورود به مباحث انتخاباتی بر حذر داشتند . ایشان دولت را به دوری از حواشی به‌خصوص در ماه‌های آینده که همراه با مباحث انتخاباتی است، توصیه کردند و افزودند: "دولت نباید به‌هیچ‌وجه خود را سرگرم بحث‌های انتخاباتی کند بلکه باید تا آخرین روزِ کاری، برای کار، تلاش و حل مشکلات برنامه‌ریزی کند و بهترین تبلیغ برای دولتِ در رأس کار، اقدام و عمل آن دولت است".

اما اقدام و عمل و اهتمام ویژه استاندار برای برگزاری جلسه خاص ویژه اصلاح طلبان یک شهرستان نشان می دهد که علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری، زیر پوسته زیرین دستگاه های اجرائی استان، برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حضور شخص استاندار، برنامه ریزی می گردد.

این در حالی است که انبوهی از مشکلات استان خراسان جنوبی کمر مردم محروم این استان را خم کرده است. در شهرستانهای محرومی مثل سربیشه ، نهبندان و زیرکوه به جای اینکه گذری به شهرک های صنعتی ، روستاهای محروم و دورافتاده آنجا داشته باشیم و پای درد دل کشاورز و صنعتگر بنشینیم، روا نیست که با اصلاح طلبان برای انتخابات بعدی یا انتصابات پیش رو برنامه ریزی کنیم .

خاورستان با این نتیجه گیری انتقاد به مدیریت استان را پیگیری می کند که: توصیه رهبر معظم انقلاب و خواسته محرومین این است که این روزها که به تب و تاب انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم مسئولین دولتی اقدام و عمل برای رفع محرومیت ها را در سرلوحه برنامه های خود ثبت کنند که این بهترین تبلیغ برای انتخابات است اما متاسفانه برخلاف گفته های پشت تریبون، در لایه زیرین دولت به جای اقدام و عمل برای رفع مشکلات مردم در استان محروم خراسان جنوبی، بیشتر به دنبال رفع مشکل از جناح سیاسی حامیان دولت و اصلاح طلبان وبرنامه ریزی برای انتخابات آینده هستند که جلسه خصوصی استاندار با اصلاح طلبان در شهرستانها مشتی نمونه خروار از این برنامه ریزی های گسترده بوده است  .

ادعای اتهام زنی استاندار خراسان جنوبی به منتخبان مردم در شوراها

سایت خاورستان همچنین در مقاله ای تحت عنوان" یادداشت وارده" از اتهام زنی استاندار خراسان جنوبی به منتخبان مردم در شوراها سخن به میان آورده و سازمان بازرسی کل کشور را به بررسی ادعای استاندار فراخوانده است!

این سایت تاکید دارد که: مسئولان سازمان بازرسی در استان با جدیت اتهامات بی پایه و اساس استاندار در خصوص حقوق های میلیونی اعضای شوراهای شهر را پیگیری کنند.

به گزارش خاورستان، ظاهرا استاندارخراسان جنوبی تصمیم گرفته است نهادهایی که با رای مردم انتخاب می شوند را مورد هجمه و خدشه قرار دهد، به طوریکه وی در جلسه ای در طبس نسبت به حقوق دریافتی برخی از اعضای شوراهای اسلامی معترض شده و اذعان داشته که برخی از اعضای شوراها از شهردار بیشتر حقوق می‌گیرند!

این سایت به اعضای شوراهای شهر و روستا رهنمود می دهد که اتهام زنی استاندار را از مجاری قانونی(سازمان بازرسی) مورد بررسی قرار دهند زیرا تصمیم جدی دولت بی اعتبار ساختن نهادهایی است که با رأی و نظر مردم انتخاب می شوند.

خاورستان در ادامه می نویسد: خوشبختانه اتهام زنی بی اساس و بی پایه مقام عالی دولت در خراسان جنوبی طی روز گذشته مورد واکنش شدید اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گرفته  و تقریبا اکثریت اعضای شوراها اعلام کرده اند که آمادگی دارند حق جلسات پرداختی که هیچ گاه به بالای یک میلیون نرسیده و بعضا 6 ماه هم پرداخت نشده را رسانه ای کنند.

این سایت به بهانه اتهام زنی استاندار به شورایی ها از قول کارشناسان؟ استاندار  را متهم می کند که مشق های دیکته شده از تهران را با برنامه ریزی یک جریان خاص دنبال می کند که متن یادداشت چنین است:  مشخص نیست هدف پرویزی استاندار خراسان جنوبی از اتهام زنی و همچنین حمله به شوراهای شهر در هفته دولت چیست و برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند که وی از روزی که آمده است مشق های دیکته شده ایی که از تهران به وی ابلاغ می شود را می نویسد و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند این استاندار با برنامه ریزی این جریان را پیش گرفته است.

امیداست که مسئولان سازمان بازرسی در استان با جدیت اتهامات بی پایه و اساس استاندار در خصوص حقوق های میلیونی اعضای شوراهای شهر را پیگیری و قوه قضاییه مستندات لازم را از استاندار خراسان جنوبی برای بررسی دقیق دریافت نماید والا چه کسی می تواند جواب تشویش اذهان عمومی استان را بدهد.

خاورستان منبع خبرمورد استناد خود را خبرگزاری مهر عنوان کرده و تاکید دارد: مردم و در کنار آنان رسانه های استان، منتظر اقدام و عملی جدی برای رسیدگی به اتهام بزرگ استاندار خراسان جنوبی نسبت به شوراهای شهر و روستا هستند.

مستند این حملات به استاندار این خبر است: استاندار خراسان جنوبی ظهر یکشنبه هفته جاری و در هفته دولت در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و مدیران شهرستان طبس نسبت به حقوق دریافتی برخی از اعضای شوراهای اسلامی معترض شد و گفت: برخی از اعضای شوراها از شهردار بیشتر حقوق می‌گیرند که این موضوع به جد پیگیری خواهد شد. وی همچنین با بیان اینکه شورا ماهیانه دو جلسه باید برگزار کنند، افزود: برای برگزاری این جلسات حقوق ۳.۵ میلیون تومانی شوراها که در برخی جاها گزارش شده قابل قبول نیست و با آنها برخورد خواهد شد.

تخريب شوراها كج سيلقگي سیاسی استاندار بوده

سایت اصولگرایان خراسان جنوبی در گزارشی دیگر هم موضوع اظهارات استاندار را قویا دنبال کرده و از قول نائب رئیس شورای اسلامی شهر قاین، این ادعا را مطرح کرده است که: دولت دچار ناتواني شده است و تخريب شوراها كج سيلقگي سیاسی استاندار بوده است.

به گزارش خاورستان به نقل از نسیم قاین، سعید شهرستانی عضو شورای شهر قاین در باره اظهارات استاندار خراسان جنوبی در طبس گفت: هدف از بوجود آمدن شورا هابرآورده شدن خواسته های شهروندان درسایه تعامل با مسئولین به ویژه استانداران است.

وی افزود: به نظر من تخریب شورا هاآن هم توسط نماینده ارشد دولت در استان  یک نوع کج سلیقگی سیاسی است.

شهرستانی بیان داشت: به نظر می رسد این هجمه استاندار به نوعی ناتوانی در حل خواسته های شوراهاست که دست پس گرفته اند که پیش نیفتند.

نائب رئیس شورای شهر قاین اظهارداشت:استاندار با این گفتمان میخواهد به نوعی ارتباط خویش را با شورا ها که بازهم در کل ارتباط با مردم است را قطع نماید .

شهرستانی با بیان این که در انتصابات اخیر استاندار خراسان جنوبی به نوعی بی احترامی را نیز شاهد بوده ایم اظهارداشت:این نوع سخن گفتن به نوعی عجز دولت در حل مشکلات فراروی شوراها را که تاکید می کنم همان خواسته مردم است را می رساند.

وی بیان داشت:من فکر میکنم جناب استاندار شمشیر را از رو بسته که این اقدام هرگز جواب نمیدهد و اگراین حرف ایشان مستند باشد و رسانه ها ویرایش نکرده باشند معتقدم دولت با این انتصاب خویش در استان فهیم خراسان جنوبی تیر خلاصی رو بر پیکره بیجان خویش وارد نموده است که ثمره آن را در اردیبهشت شاهد خواهیم بود.

عضوشورای شهر قاین افزود: مشخص است استاندار محترم مشاورین ناتوان وبی اطلاعی را گسیل نموده است .

شهرستانی اظهارداشت:اگر استاندار معتقد است که در شوراها اتفاقات خارج از عرف نمایان است بسم الله. من هم در رکاب ایشان درخدمتم تا متهم رو پیدا کنیم وگرنه درآن  دنیا یقه ایشان را خواهم گرفت .

عضوشورای شهر قاین گفت: شورا همانند یک کشتی است که شهر دار ناخدای آن است وبه تعبیری شورا یک مسیر بازکن وپاک ساز مسیر وموانع، بر سرراه شهرداران است واگر به درستی حمایت شود می تواند گام های موثری برای شهردار که منتخب شوراست بردارد ونهایتا خدمات شهرداری را مردم از شهردار می خواهند نه شورا .

شهرستانی با اشاره  به موضوع حقوق اعضای شورا که در سخنان استاندار به آن اشاره شده است گفت:جمع حقوق بنده وبرادرانم وحقوق بازنشستگی پدرم به حقوق یک ماهه استاندار هم نمی رسد .

وی افزود:کل اعتبار شورای شهر قاین در یکسال برای هفت عضو به اندازه حقوق و مزایای یکسال استاندار هم نیست.

نائب رئیس شورای شهر قاین در خصوص استخدامی ها در شهرداری گفت: استخدامی به هیچ وجه نداشته ایم کما اینکه اگر تعدادی بسیار اندک جذب شده اند نیروهای فصلی وشرکتی بوده اند که توسط شهرداری انجام شده و شورا دخالتی در امورات داخلی شهرداری نداشته است.

وی در پایان گفت: استاندار؛ ما برای وصل کردن آمدیم وشما دنبال فصل کردن هستید و بدانید در این راه ناکام خواهید ماند.

امام جمعه بیرجند: اتاق فکر از نیروهای متخصص استان تشکیل شود

به گزارش تابناک، در این میان حجت‌الاسلام علی رضایی امام جمعه بیرجند برای رفع اختلافات و همدلی بین صاحبنظران سیاسی و اقتصادی و دست اندرکاران امور اجرایی و اجتماعی پیشنهاد تشکیل اتاق فکر با حضور نیروهای متخصص استان را مطرح کرده و از نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خواسته است که دستور دهند تا اتاق فکری از نیروهای متخصص استان با اشراف وی تشکیل شود و این اتاق فکر، فرماندهی نیروهای دلسوز و انقلاب را برعهده گیرد تا در برابر خون شهدا شرمنده نباشیم.

امام جمعه بیرجند در دیدار امروز صبح با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: هفته دولت یادآور دو مرد انقلابی، مجاهد، وارسته و پرتلاش است که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای رضای خدا به عنوان سرباز در خدمت امام بودند و شربت شهادت نوشیدند که امیدواریم در محضر این شهدا روسفید باشیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه فرمایشات رهبرمان را می‌شنویم و گاهی تکرار می‌کنیم اما عمل نمی‌کنیم.

امام جمعه بیرجند افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، بانک‌ها در کشور، مال ما و افرادی که در آن کار می‌کنند مال ما هستند و عکس مقام معظم رهبری را در بالای سرشان نصب دارند اما سیستم و اتاق فکر نداریم.

حجت‌الاسلام رضایی تأکید کرد: ما شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم اما آمریکا با لباس، غذا و ساختمانِ و با فیلم‌ها ما را نابود می‌کند.

امام جمعه بیرجند بابیان‌اینکه نگاه خوشبینانه داریم اظهار کرد: این انقلاب به عنایت خاص الهی، روح بلند امام و خون شهدا و اخلاص ولایت متصل است و قطعا انقلاب اسلامی ضربه نمی‌خورد اما ما به وظیفه خود نمی‌توانیم عمل کنیم.

آخرین خبر: واکنش شورای اسلامی شهر طبس به سخنان استاندار

آخرین خبرها حاکی است که: شورای شهر طبس نیز در پاسخ به اظهارات استاندار خراسان‌جنوبی در ارتباط با دریافتی اعضای شورای اسلامی شهرها متنی منتشر کرد که در آن آمده است: حق‌الجلسه اعضای شورای شهر طبس بر اساس بخشنامه و دستورالعمل بودجه 1394 صادره از وزارت کشور است.

 شورای شهر طبس در پاسخ به اظهارات استاندار خراسان‌جنوبی در ارتباط با دریافتی اعضای شورای متن پیام شورای اسلامی شهر طبس به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم/ ضمن سپاس و تشکر از جناب آقای پرویزی استاندار محترم خراسان جنوبی و دغدغه ایشان در ارتباط حراست از بیت‌المال جهت «تنویر افکار عمومی» میزان دریافتی حق‌الجلسات اعضای شورای اسلامی شهر به شرح زیر است:

به استناد بخشنامه و دستورالعمل بودجه 1394صادره از وزارت محترم کشور حق‌الجلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهرها، به ازای هر ساعت «یک شصتم (1/60) حقوق شهردار» بدون مزایای حق عمران و حق اولاد شهردار و حداکثر برای 50 ساعت در ماه قابل پرداخت است.

بنابراین فرمایش استاندار محترم در خصوص حق‌الجلسات اعضای شورای اسلامی شامل شهر طبس نمی‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی روزهای گذشته طی همایشی در طبس گفته بود که برخی اعضای شوراهای اسلامی شهرها در خراسان جنوبی به اسم حق‌جلسه حقوق‌هایی حتی بیش از شهردار دریافت می‌کنند، در حالی که براساس قانون، شوراها می‌توانند در هر ماه حداکثر 2 حق‌جلسه دریافت کنند.

خبرگزاری فارس خبر اظهارات استاندار را چنین نقل کرده بود: سید علی‌اکبر پرویزی گفته بود: من در یک شهرستان دیدم که اعضای شورا ماهانه 36 میلیون ریال حقوق را بدون کسر بیمه، مالیات و سایر کسورات دریافت می‌کنند که این دزدی و خیانت است و این قضیه به‌زودی از طریق سازمان بازرسی و قوه قضائیه پیگیری شده و پول‌های رفته بازگردانده می‌شود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار