مدیر ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان هرمزگان گفت: مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن سال به‌ صورت اینترنتی از سوم مهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 08 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد عصر امروز در نشست ستاد سرشماری استان هرمزگان اظهار داشت: مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به‌صورت اینترنتی از سوم مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سرشماری نفوس و مسکن اطلاعات خانوار و مسکن را وارد کنند.
 
وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و ادارات برای اطلاع‌رسانی، عنوان کرد: زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی خانواده‌ها جهت ثبت نام از طریق سامانه سرشماری و نفوس مسکن است. همچنین دهیاری‌ها و شوراهای روستایی هم می‌تواند در اطلاع‌رسانی و تشویق مردم برای ارائه اطلاعات سرشماری از طریق اینترنت تاثیرگذار باشند.
 
مدیر ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس، شمارش همه‌ افراد یک کشور و ثبت برخی از خصوصیات هر یک از افراد به‌طور جداگانه است. در برخی از سرشماری‌‌ها، علاوه بر شمارش افراد و ثبت خصوصیات آنان، اطلاعاتی نیز درباره‌ مسکن خانوارها و تسهیلات آن گردآوری می‌شود.
 
دریانورد با بیان اینکه شمارش دقیق خانوارها و افراد، مهم‌ترین هدف سرشماری است، اظهار داشت: اولین سرشماری در سال 1335 و طی دوره‌های ده‌ساله در کشور انجام گردید، در سال 1386 بر اساس مصوبه هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری‌ها از ده به پنج سال کاهش یافت و از سال 1390 نیز هر 5 سال یک بار اجرا می‌شود.
 
وی عنوان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور است که از چهارم مهرماه 95 در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان در تشریح ویژگی‌های سرشماری سال 95 ابراز داشت: افزایش سرعت تکمیل کاهش سؤالات پرسش‌نامه، کاهش اقلام آماری، افزایش زمان سرشماری، استفاده از فایل پشتیبان و استفاده از داده‌های ثبتی دستگاه‌های اجرایی یکی از ویژگی‌های سرشماری و نفوس مسکن سال 95 است.
 
دریانورد با بیان درخواست‌های ستاد اجرایی سرشماری و نفوس مسکن سال 95 بیان داشت: بسیج تمام توان دستگاه‌های اجرایی استان به‌منظور اجرای مطلوب طرح ملی سرشماری تمام توان خود را بسیج کنند.
 
وی همچنین خواستار ابلاغ دستورالعمل به دستگاه‌های اداری استان به‌منظور الزام کارکنان  به ثبت نام اینترنتی، ابلاغ بخشنامه به کلیه مدارس جهت ثبت نام اینترنتی خانوار دانش آموزان شد.
 
مدیر ستاد اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان هرمزگان بیان داشت: دو مکان در هر شهرستان با اینترنت خاص (تعرفه و سرعت مناسب) با نظر ستاد سرشماری استان جهت ثبت نام اینترنتی خانوارها تعیین شود.
 
وی عنوان کرد: به تمام ارگان‌ها و خانواده‌های نظامی تحت فرماندهی برای ثبت نام اینترنتی و همکاری با پرسش‌گران و همچنین معرفی یک رابط به ستاد سرشماری استان ابلاغ شود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان خواستار ابلاغ بخشنامه به بهورزان، مروجان کشاورزی و مدیران مدارس در جامعه روستایی جهت ثبت نام اینترنتی خانوارها با کمک گرفتن از سامانه‌های اطلاعات جمعیتی دستگاه‌ها شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار