نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: ️توجه ویژه به ظرفیت های درونی اقتصاد روستاها باید همواره مدنظر جدی مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 18 September 2016
به گزارش تابناک یزد،سید ابوالفضل موسوی بیوکی  در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاورد های روستاییان یزد افزود: با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم و درونزایی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود باید به چرخیدن چرخ اقتصاد روستاها با استفاده از ظرفیت های درونی آنها توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: در صورتی که چرخ اقتصاد روستاها بچرخد نه تنها دیگر مهاجرت روستاییان به شهرها را نمی بینیم بلکه شاهد مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها خواهیم بود.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها از یک سو موجب تغییر بافت جمعیتی از کشاورزی و تولیدی به خدماتی و مصرف کننده می شود و از سوی دیگر بسیاری از مهاجرت های بدون پشتوانه به شهرها به حاشیه نشینی و افزایش آسیب های اجتماعی دامن می زند.
موسوی بیوکی خاطر نشان کرد: این در حالی است که اقتصاد پویای بخش روستایی می تواند علاوه بر جلوگیری از آسیب های ذکر شده به رشد و توسعه کشور هم کمک کند.
وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان برگزار کننده اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان ابراز امیدواری کرد در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به توانمندی های روستاییان بیش از پیش توجه نشان داده شود.
نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان استان از تاریخ 24 تا 28 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های یزد برپا شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار