نخستین همایش ملی بزرگداشت استاد مهدی آذریزدی پدر ادبیات نوین داستان‌نویسی کودک و نوجوان ایران با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸ 02 May 2015

به گزارش تابناک یزد، عباس‌علی رضایی در مراسم اختتامیه همایش ملی آذر یزدی با بیان اینکه مهدی آذر یزدی با آثار خود خلئی مهم در زمام خود را پر کرده، اظهار داشت:  استان یزد به عنوان استان دارالعلم از وجود مفاخر و اندیشمندان بزرگی در برهه‌های مختلف زمان استفاده کرده است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت:  باید با دقت کافی نسبت به ارتقای بحث کیفی این چنین همایش‌ها بیش از پیش اقدام کنیم.

رضایی افزود:  مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی جامعه باید با معرفی منابع و مفاخر علمی، هنری و ادبی خود به نسل جدید فضا را برای تربیت اساتید مختلف علمی و هنری در استان و کشور فراهم کنند.

مصطفی رحمان‌دوست نویسنده و شاعر به نام حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور هم در این مراسم اظهار داشت:  آذریزدی باز روایت‌گر داستان‌های انسانی بود که در ساحت باور و خیال خود زندگی کرده‌اند.

رحمان‌دوست با اشاره به اهیمت ساده‌زیستی در زندگی افزود:  برگزاری هر 2 سال یک بار همایش آذریزدی، تدوین مراسم تجلیل برای بازنویسی آداب کهن، ایجاد کتابخانه تخصصی با موضوع بازنوشته های متون گذشته کودکان و تشکیل هسته‌ای علمی و هنری در بنیاد ملی نخبگان استان یزد از جمله موارد مهم و حائز اهمیت در بیانیه همایش ملی آذریزدی است.

در این مراسم از فاطمه قانع، ذبیح‌الله فتحی فتح و مهدیه سادات سالاری به عنوان نفرات برتر بخش مقاله‌نویسی، نجمه بنائیان، مرضیه فرمانی و مریم حقیقت به عنوان نفرات برتر بخش شعر بالای 18 سال تجلیل به عمل آمد.

همچنین هیئت داوران فائزه زرافشان را به عنوان نفر برتر بخش شعر کودک، حمزه ولی پور، محمد‌رضا عزیزی و علیرضا همایون را به عنوان نفرات برتر بخش داستان معرفی کردند.

سمیرا قیومی، محتاش حائری و آزاد معلم هم به عنوان نفرات برتر بخش داستان کودک و نوجوان معرفی شدند و از فاطمه نوری‌احمدآبادی به عنوان نفر برتر بخش شعر زیر 18 سال تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار