شهردار بندرعباس گفت: آتش‌نشان‌ها همواره برای نجات جان انسان‌ها، خود را به کام مرگ کشانده تا جان آن‌ها را نجات دهند، که این مساله اوج از خود گذشتی آنها را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۰۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 27 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس امینی‌زاده ظهر امروز در نشستی با مدیران آتش‌نشانی بندرعباس با گرامی‌داشت روز آتش‌نشان، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و جدیت تمام، آتش‌نشانی بندرعباس در سطح قابل قبولی مشغول فعالیت است.
 
وی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی و آموزش نقش بسیار اساسی در تربیت نیروهای آتش‌نشانی دارد، افزود: این ویژگی‌های فردی و سیستمی در کنار تجهیزات مدرن و مناسب می‌تواند یک مجموعه توانمند را بوجود بیاورد.
 
شهردار بندرعباس با تاکید بر اینکه در بحث آموزش و آمادگی جسمانی، به جرات می‌توان گفت که آتش‌نشانی بندرعباس در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: در بحث تجهیزات مناسب و مدرن نیز اقدامات زیادی مانند تجهیزات انفرادی، بالابر و سایر اقلام مورد نیاز کار آتش‌نشانی در اختیار این مجموعه قرار دارد.
 
امینی‌زاده با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که باید مسائل ایمنی در راس همه امور باشد، تصریح کرد: ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری از جمله ویژگی‌های بارز و برجسته آتش‌نشان‌ها است.
 
وی با اشاره به اینکه این ایام بهانه‌ای است تا به گرامیداشت عزیزانی بپردازیم که جان و آسایش خود را، در راه حفظ جان و آسایش دیگران به خطر می‌اندازند، افزود: آتش‌نشان‌ها همواره برای نجات جان انسان‌ها، خود را به کام مرگ کشانده تا جان آن‌ها را نجات دهند، که این مسئله اوج از خود گذشتی آنها را نشان می‌دهد.
 
امینی‌زاده با اشاره به نقش نیروهای خدوم آتش ‌نشانی در پیشگیری و جلوگیری از خطرات، بیان کرد: افزایش سطح آمادگی و دانش این عزیزان باید در دستور کار قرار گیرد و شهرداری نیز از هرگونه حمایت و همکاری دریغ نخواهد کرد.
 
شهردار بندرعباس با تاکید بر ضرورت استفاده از تجهیزات و فن‌آوری‌های نو در آتش‌نشانی این شهر، گفت: با توجه به تغییر شرایط ساخت ساز و ارتقاء وضعیت آن نسبت به گذشته، ضروری است که از تجهیزات و فن‌آوری‌های نوین در آتش‌نشانی بندرعباس استفاده شود.
 
این مسؤول با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش در سازمان‌ها و خصوصا سازمان آتش‌نشانی اظهار کرد: پیشگیری در خطرات شهری و اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی و سایر خطرات اینچنینی موضوعی بسیار مهم است که در سالی که مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه‌ای بر مسئله فرهنگ دارند، باید مورد توجه باشد.
 
وی همچنین عنوان کرد: آتش‌نشان جوذری، که در حادثه آتش‌سوزی هتل هرمز بندرعباس جان خود را از دست داد، نمونه بارزی از تلاش و کوشش بی‌شائبه، از خودگذشتگی و فداکاری است.
 
امینی‌زاده در انتها نیز ضمن تقدیر از آتش‌نشانان بندرعباس، اعلام کرد: تقویت تجهیزات آتش‌نشانی و بروزرسانی این امکانات در دستور کار شهرداری بندرعباس قرار داشته و طی سال جاری اقدامات موثری صورت خواهد پذیرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار