نائب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: دستفروشانی که در ساحل بندرعباس برای دستفروشی تجمع می‌کنند، می‌بایست ساماندهی شده و در صورت امکان در بازارچه 22 بهمن مستقر شوند.
کد خبر: ۳۵۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 07 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، حسام صمیمی صبح امروز در بازدید از بازارچه 22 بهمن و دستفروشان ساحل بندرعباس اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی شهر به دلیل تصمیمات نامناسبی است که در گذشته گرفته شده و اکنون بر دوش مدیریت فعلی شهرداری و شورای چهارم بندرعباس سنگینی می‌کند.
 
وی با بیان این که بازارچه 22 بهمن مشکلات زیادی دارد اما تلاش‌های زیادی نیز برای رفع مشکلات آن صورت گرفته است، افزود: وضعیت بازارچه دستفروشان ساحل بندرعباس باید تعیین تکلیف شود تا هم دستفروشانی که در آن حضور دارند، تکلیف خودشان و آینده خودشان را بدانند و هم از ظرفیت بازارچه 22 بهمن بندرعباس استفاده بیشتری شود.
 
نائب رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: هزینه برقی که در بازارچه 22 بهمن داده می‌شود را به طور دقیق بررسی کرده‌ایم و مشخص شده که آمار پرداخت ماهانه 25 میلیون تومان هزینه برق درست نبوده و پرینت 6 ماهه هزینه برق نشان می‌دهد که ماهانه به طور متوسط 3 تا 5 میلیون تومان بابت برق این بازارچه پرداخت شده است.
 
صمیمی گفت: باید تصمیمات درباره ایجاد بازارچه‌ها در سطح شهر با رعایت تمامی ملاحضات لازم صورت گیرد تا هم سیما و منظر شهری رعایت شده و هم دستفروشان بتوانند در مکان‌های مناسبی مستقر شده و برای تأمین معاش زندگی خودشان تلاش کنند.
 
وی در همین زمینه اضافه کرد: نظر شورای شهر بر این است که بازارچه‌های محلی در قالب سه‌شنبه بازار و 5 شنبه‌بازار و جمعه بازار در مناطق مختلف شهری شکل بگیرد تا هم رونق محلات را شاهد باشیم و هم بتوانیم دستفروشان را به شکل مناسبی ساماندهی و مدیریت کنیم، چرا که محل فعلی دستفروشی در ساحل بندرعباس، آینده مشخصی ندارد و مشکلات زیادی را نیز برای تردد خودروها بوجود آورده است که باید در مورد آن تدبیر شود.
 
نائب رئیس شورای شهر بندرعباس همچنین ایجاد هرگونه غرفه در سطح شهر را در قالب میادین میوه و تره‌بار منوط به مصوبه شورای شهر دانست و گفت: برخی غرفه‌ها به شکل نامناسبی جانمایی و باعث بروز ترافیک و مشکلات برای رفت و آمد عمومی شده‌اند که سازمان میادین میوه و تره‌باز باید نسبت به جمع‌آوری این غرفه‌ها و جانمایی آنها در نقاط دیگری اقدام کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار