سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به انتقاد خبرنگاران بخاطر تسلیت واشنگتن به خانواده مردی ضداسرائیلی گفت که او تاریخچه پیچیده‌ای داشته و خانواده‌اش داغدارش مسئول کارهای وی نیستد.
کد خبر: ۳۵۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 10 January 2017
به گزارش تابناک : «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در برابر خبرنگاران، واکنش وزارت متبوعه خود به درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد.

کربی ابتدا عیناً متنی را که ساعتی قبل، «جاش ارنست» همکارش در کاخ سفید خوانده بود را قرائت کرد و گفت: «او شخصیتی برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی بود و درگذشت وی را به خانواده و عزیزانش تسلیت می‌گوییم.»

در ادامه یکی از خبرنگاران، از تسلیت واشنگتن به خانواده مردی که در دوره‌های ریاست‌جمهوری خود و حتی بعد از آن، رویکردی ضداسرائیلی داشته، ابراز تعجب کرد.

جان کربی در پاسخ گفت: «او تاریخچه پیچیده‌ای داشت. مناسب نیست ما (اینگونه) افکار خود را به خانواده داغدار وی انتقال بدهیم.»

سخنگو ادامه داد: «نمی‌توان خانواده داغدار وی را مسئول کارهای وی دانست.»

در ادامه، خبرنگاران در خصوص رویارویی امروز شناورهای ایرانی و شناور نظامی آمریکا در تنگه هرمز و استفاده «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از کانال ایجاد شده پس از برجام برای گفت‌وگو با همتای ایرانی در این خصوص سوالاتی پرسیدند.

جان کربی گفت: «من هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم ولی فعلاً برنامه‌ای برای برقراری ارتباط دیپلماتیک و بحث در این خصوص وجود ندارد.»



منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار