رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: برای رونق دادن به صادرات محصولات کشاورزی، احداث پایانه صادراتی کشاورزی در هرمزگان ضروری است.
کد خبر: ۳۵۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 11 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان هرمزگان اظهار کرد: کشت خارج از فصل در استان هرمزگان یک مزیت به شمار می‌رود اما متأسفانه شرایط بازار از یک سو و عدم امکان صادرات انبوه محصولات کشاورزی از استان هرمزگان موجب شده تا کشاورزان و باغداران هرمزگانی نتوانند منفعت زیادی از آن داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی کشاورزی در استان هرمزگان برای در دست گرفتن بازار کشورهای منطقه بخصوص در زمینه محصولات زراعی ضروری است، افزود: باید در این زمینه نشست‌هایی را با فعالان بخش خصوصی برگزار و با همکاری دستگاه‌های مرتبط نسبت به ایجاد این پایانه صادراتی اقدام کنیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان ادامه داد: کشورهای مختلفی در حال تلاش برای در دست گرفتن بازار میوه و محصولات صیفی و تره‌بار کشورهای پیرامونی ایران هستند و حتی ممکن است به اندازه ایران نیز در این بازارها مزیت نداشته باشند اما در سایه غفلت ما از این حوزه به شرایط خوبی در بازار منطقه دست پیدا کرده‌اند.
 
دریانورد تأکید کرد: اگر از بازار منطقه غفلت کنیم و نسبت به آن بی‌توجه باشیم، این بازارها را از دست خواهیم داد و عملا بخش بزرگی از اقتصاد کشاورزی کشورمان بلااستفاده خواهد ماند.
 
وی با اشاره به تمایل کشورهای مختلف منطقه نسبت به واردات محصولات کشاورزی از ایران، تصریح کرد: نباید محصولات کشاورزان استان هرمزگان در این شرایط بر زمین بماند و کشاورزی منطقه دستخوش آسیب شود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان گفت: اگر کشاورزی و تولید را در استان هرمزگان رونق دهیم بدون شک قاچاق ریشه‌کن خواهد شد و در عین حال از دستگاه‌های مسؤول کشوری در امر واردات نیز انتظار داریم تا قابلیت‌های تولیدی داخل را در نظر بگیرند و اجازه واردات محصولاتی که در داخل در حال تولید است را ندهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار