مدیرکل جهادکشاورزی هرمزگان گفت: باید هر چه سریع‌تر سند راهبردی توسعه تجارت را در هرمزگان تدوین کنیم.
کد خبر: ۳۵۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری‌پور صبح امروز در نشست با جمعی از فعالان حوزه صادرات در استان هرمزگان اظهار کرد: کالاهای تولیدی کشاورزی ما در استان هرمزگان به مثابه کالایی خام برای صادرات به شمار می‌روند و صادرات آن شرایط و ظرافت‌های خاص خود را دارد.
 
وی با بیان اینکه باید در فرآیند صادرات، برنامه مشخصی را تدوین و بر اساس آن عمل کنیم، افزود: عمده فعالان اقتصادی ما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به صورت خودجوش عمل می‌کنند و سند مشخصی برای توسعه صادرات کشاورزی وجود ندارد.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی بر ضرورت همکاری میان بخش‌های مختلف دولتی با سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و فعالان بخش خصوصی برای تسهیل فرآیندهای صادراتی تاکید و عنوان کرد: سند راهبردی توسعه تجارت در استان باید تدوین و در عین حال وضعیت این سند در کشور نیز مشخص باشد.
 
حیدری‌پور ادامه داد: در یک ساله اخیر شاهد روان‌سازی روابط تجاری میان ایران با کشورهای مختلف بوده‌ایم و اکنون صادرات برخی از کالاها که قبلا با مشکلات اساسی روبرو بود، رفع شده و صادرات آنها را از سر گرفته‌ایم.
 
وی تصریح کرد: ما در استان هرمزگان سالانه 1.5 میلیون تن تولیدات محصولات سبزی و صیفی داریم که زیرساخت‌های فرآوری آن فراهم نیست و این در شرایطی صورت می‌گیرد که اگر زیرساخت‌های مناسب در این زمینه برای فرآوری موجود باشد، می‌توان با مدیریت بازار، قیمت تمام شده صادراتی را نیز افزایش داد.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بخش کشاورزی در کشور به حمایت دیگر بخش‌های جامعه برای رشد و بالندگی نیاز دارد و به تنهایی نمی‌توان این حوزه را از مشکلات دست و پاگیر نجات داد.
 
حیدری‌پور در همین زمینه توضیح داد: برخی محصولات کشاورزی درجه دو و درجه سه ایران نیز در کشورهای اطراف ایران از جمله در امارات به دلیل وجود کارگران کم‌بضاعت و در هند به دلیل جمعیت بالا، خواهان زیادی دارد و ضروری است تا بر مبحث صادرات تمرکز بیشتری داشته باشیم و رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهای همسایه تحرک هر چه بیشتری در زمینه ایجاد بازارهای هدف برای محصولات کشاورزی و باغی استان داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار