عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و با بیان اینکه شاهد افت تحصیلی در دانشگاه هستیم و افت تحصیلی مراکز آموزش عالی بخصوص دانشگاه آزاد مشهود است، گفت: نفوذ جریانهای مساله دار در بخش فرهنگی دانشگاه آزاد در گذشته، باعث بازداشت تعدادی از آنها شد.
کد خبر: ۳۶۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 16 January 2017

به گزارش تابناک : سید محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد آموزشی در مراکز علمی کشور و دانشگاهها بخصوص دانشگاه آزاد اسلامی صحیح نیست، گفت: خرید و فروش پایان نامه ها، ارائه مدارک جعلی، گرفتن مدرک با پول، دادن نمره به دانشجویان با سفارش و... همه اینها به سطح علمی کشور ضربه می زند و نشان از افت تحصیلی در دانشگاهها و دانشگاه آزاد است.

وی افزود: این اقدامات باعث شده تا ما با افرادی روبرو شویم که مدرک دارند اما سواد ندارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معیارها و شاخص هایی که برای نمره گرفتن و نمره دادن در زمان ما در دانشگاهها حاکم بوده، دیگر وجود ندارد، گفت: ظاهرا سهل انگاریها به افت تحصیلی منجر شده که دود آن به چشم همه می رود.

ابطحی با تاکید بر تقویت بنیه علمی دانشگاهها افزود: مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد باید به دنبال تقویت بنیه علمی خود باشند و بیش از این سطح علمی کشور را کاهش ندهند.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم معتقدند که باید بنیه علمی کشور تقویت شود چرا که کم توجهی ها و غفلت به ضرر آموزش عالی کشور است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ برخی افراد مساله دار در بخش فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: این افراد حلقه هایی برای خود و نزدیکانشان ایجاد کردند و با ایجاد مشکل، به روند علمی ضربه زدند که در نهایت کار به قوه قضائیه کشید و آنها بازداشت شدند.

به گفته ابطحی این افراد تحت تاثیر جریانهای خارج از دانشگاه آزاد بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از واحدهای دانشگاه آزاد با کمبود دانشجو مواجه است، تصریح کرد: مسئولین باید نسبت به ادغام این واحدها اقدام و با تکیه بر ارتقای سطح علمی نسبت به جذب دانشجویان برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند به درستی ایفای نقش کند و در گسترش فرهنگ اسلامی و جذب دانشجویان و حتی دانشجویان خارج کشور موفق باشد.




منبع : افکار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار