با وجود حذف ماده ۶۲ از لایحه برنامه ششم توسعه، کارکنان قراردادی پست های فوق توزیع برق نگران احیای این ماده، واگذاری پست های فوق توزیع به بخش خصوصی و اخراج از دولت هستند.
کد خبر: ۳۶۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 17 January 2017
به گزارش تابناک : در ماده 62 لایحه برنامه ششم توسعه ذکر شده بود که "الف - وزارت نیرو موظف است تا پایان سال 1396 تمام امور برق (تولید، انتقال) هر استان را در یک مجموعه (اداره کل یا شرکت) تجمیع نماید و تا پایان برنامه بخش تصدی‌گری این امور را در قالب قانون اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار کند.
 
آئین نامه اجرایی این ماده توسط سازمان، سازمان اداری و استخدامی، سازمان خصوصی سازی و وزارت نیرو ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد. ب- در راستای سیاستهای کلی اصل44 قانون اساسی صدور مجوز برگزاری نمایشگاههای بین‌المللی و تخصصی داخلی و خارجی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون مرکزی و اتاق اصناف ایران واگذار می شود." 
 
این ماده از لایحه برنامه ششم توسعه دوازدهم دی ماه سال جاری در جریان بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با 152 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در صحن علنی حذف شد. 
 
طبق بررسی های میدانی، کارکنان قراردادی پست های فوق توزیع برق که نگران تصویب این بند از لایحه برنامه ششم توسعه و واگذاری پست های فوق توزیع به شرکت های خصوصی بودند، از حذف این ماده اعلام رضایت داشتند تا اینکه ظرف روزهای اخیر، جابه جایی های متعدد در پست های 63 کیلوولت و 230 کیلوولت، موج جدید نگرانی را در بین نیروهای قراردادی پست های فوق توزیع برق کشور به دنبال داشته است. 
 
یکی از کارکنان پستی 63 کیلوولت تهران در این خصوص گفت: طی 3 - 4 روز اخیر شاهد جابه جایی های متعدد از پست های 63 کیلوولت به پست های 230 کیلوولت و برعکس هستیم و این شایعه در بین کارکنان قراردادی پست های برق تهران وجود دارد که قرار است آنهایی را که می خواهند بمانند در پست های 230 کیلوولت نگه می دارند و کسانی که می خواهند رد کنند را به پست های 63 کیلوولت انتقال می دهند چرا که به نظر می رسد دولت می خواهد با وجود حذف ماده 62 از لایحه برنامه ششم توسعه، پست های 63 کیلوولت را به بخش خصوصی واگذار کند. 
 
یکی دیگر از کارکنان پستی 63 کیلوولت در اطراف شهر تهران گفت: نگرانی ما از این است که با انتقال مالکیت پست های 63 کیلوولت به بخش خصوصی، ما به جای کارکردن مستقیم با دولت باید با پیمانکاران بخش خصوصی کار کنیم که مطمئناً نه می توانیم اطمینانی به آینده کاری خود داشته باشیم و نه امیدی به بهبود شرایط، چرا که در بخش های خصوصی وضعیت کار و حقوق و دستمزد به مراتب از بخش های دولتی بدتر است. 
 
یکی دیگر از شاغلان پست های فوق توزیع اطراف شهر تهران اذعان داشت: هرچه از مسئولان پست های برق یا شرکت برق منطقه ای تهران می پرسیم که آیا قرار است پست های فوق توزیع را واگذار کنید یا نه، جواب مشخصی نمی دهند، بعضاً برخی مدیران این مسئله را رد می کنند اما باز هم جابه جایی های متعدد در بین پست ها، برای نیروهای شاغل جای سوال و ابهام بسیاری را ایجاد کرده است.



منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار