دو مقام بلندپایه اسبق آمریکایی با انتشار مقاله‌ای پیشنهاداتی تازه را به دونالد ترامپ برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه ارائه داده‌اند.
کد خبر: ۳۶۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 20 January 2017

به گزارش تابناک : جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و دنیس راس، مشارو سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار مقاله‌ای در "تایم" به موضوع روش‌های مقابله با ایران در منطقه پرداختند.

در ابتدای این مقاله به حضور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس به طور گسترده در کشورهای دارای جمعیت شیعه اشاره شده و نویسندگان مدعی هستند که هدف از حضور وی تضعیف دولتهای  سنی در خاورمیانه است. بنا بر ادعای نویسندگان میزان تهاجم ایران پس از توافق هسته‌ای در سال گذشته تشدید شد که این اقدام با واکنش مناسب از سوی دولت اوباما همراه نبوده است.

در ادامه نویسندگان به دونالد ترامپ توصیه می‌کنند که به یکباره اقدام به پاره کردن توافق هسته‌ای نکند بلکه نیاز به منزوی کردن ایران دارد. برای این کار هزینه‌های ناسازگاری ادامه دار ایران می‌بایست افزایش یافته و دولت ترامپ باید راهبرد به مراتب توسعه‌ای تری را نسبت به تهران اتخاذ کند.

بنا بر ادعای آنها حتی وزارت خارجه دولت اوباما نیز در ماه ژوئن به این نتیجه رسید که ایران ییک از کشورهای پیشرو در حمایت از تروریسم به شمار می‌رود و به همین دلیل اقدامات گسترده ایران را باعث بی‌ثباتی در منطقه خواند.

به اعتقاد این دو نویسنده آمریکا با توجه به اینکه کمبودی در استفاده از ابزار لازم برای تحت فشار قرار دادن ایران ندارد می‌تواند کار خود را با تحمیل شدید معماری تحریم‌های موجود آغاز کند. در این مقاله پیشنهاد شده که ترامپ به محض شروع به کار ممنوعیت مسافرت شخصیتهای کلیدی ایران مانند قاسم سلیمانی را اجرایی کند.

پیشنهاد دیگر به دولت جدید آمریکا  حرکت سریع به سمت قطع مسیرهای مالی ایران و عدم صدور مجوز برای فروش هواپیما از سوی بوئینگ و ایرباس به ایران است. موضوع دیگری که نویسندگان این مقاله به دولت ترامپ پیشنهاد می‌کنند ایجاد یک خط قرمز برای جلوگیری از برخورد کشتی‌های ایرانی با ناوهای آمریکایی و ایجاد مزاحمت برای آنهاست.

در پایان بار دیگر از دولت آمریکا خواسته شده تا واکنش جدی‌تری به تهاجمات ایران در خاورمیانه نشان دهد و با ایجاد کمپینی متشکل از متحدانش تهران را تهدید کند که درصورت عدم تغییر در سیاستهایش با خطرات بسیاری مواجه خواهد شد.




منبع : تسنیم

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار