دولت برلین می گوید که دلیلی مبنی بر تصور شکل گیری دوباره گروه جی ۸ (هشت کشور صنعتی دنیا) که روسیه نیز در آن حضور داشته باشد، وجود ندارد.
کد خبر: ۳۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 20 January 2017
به گزارش تابناک : سخنگوی صدر اعظم آلمان می گوید دلیلی مبنی بر این تصور که از روسیه مجددا برای حضور در جمع کشورهای صنعتی دعوت می شود، وجود ندارد.

به گزارش رویترز، دولت برلین می گوید که دلیلی مبنی بر تصور شکل گیری دوباره گروه جی ۸ (هشت کشور صنعتی دنیا) که روسیه نیز در آن حضور داشته باشد، وجود ندارد.

این اعلام موضع دولت برلین، واکنشی است به اظهار نظر «آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا که گفته بود روسیه یک شریک بین المللی مهم است و رهبران جهان باید از آن برای حضور در نشست سالانه کشورهای صنعتی که حالا با حذف مسکو، گروه جی ۷ خوانده می شود، دعوت کنند.

در همین راستا، «استفان سیبرت» سخنگوی صدر اعظم آلمان اعلام کرد که «آنگلا مرکل» و «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا در دیداری که روز چهارشنبه در برلین داشته اند، به دعوت از مسکو برای حضور در جمع کشورهای صنعتی اشاره ای نکرده اند و و در حال حاضر هم هیچ نشانه یا دلیلی مبنی بر لزوم اندیشیدن به این موضوع، وجود ندارد.



منبع : مهر
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، روسیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار