عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری‌ها باید عدم تصدی‌گری را بپذیرند و اهتمام خود را در واگذاری امور به بخش خصوصی به طور واقعی نشان دهند.
کد خبر: ۳۶۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 21 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود عبدالله‌زاده عصر امروز در حاشیه دیدار با جمعی از مردم محلات مختلف شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از تأکیدات مهم در زمینه مدیریت شهری، واگذاری امور به بخش خصوصی و ایفای نقش ناظر از سوی شهرداری‌ها است به طوری که شهرداری بار مدیریت در ارائه خدمات شهری را با اجرای روش‌های تعاملی به مردم سپرده و برای ایفای این نقش از طریق بخش خصوصی وارد عمل می‌شود.
 
وی یکی از چالش‌های مهم توسعه شهرها را افزایش غیرقابل کنترل هزینه‌های بروکراسی اداری عنوان کرد و گفت: بسیاری از فرآیندهای درخواست مجوز و یا پرداخت عوارض و ... را می‌توان از طریق روش‌های نوین و الکترونیک اجرایی کرد و عملاً از ظرفیت‌های جدید در این بخش‌های بهره برد.
 
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: طی چند سال اخیر به دلیل بروز مشکلات اقتصادی برای دولت، روند کمک دولت به شهرداری‌ها کند شده و این مسأله موجب شده تا شهرداری‌ها به سمت و سوی استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی برای تکمیل پروژه‌ها گام بردارند و ما در شهر بندرعباس نیز باید در این زمینه‌ها گام‌های جدی‌تری برداریم.
 
عبدالله‌زاده اضافه کرد: هنوز شهر بندرعباس در بسیاری از حوزه‌ها از متوسط شاخص‌های کشوری عقب است و جبران این عقب‌ماندگی صرفاً با تلاش یک سازمان امکان‌پذیر نیست بلکه باید یک حرکت بزرگ را برای جذب سرمایه‌گذار به شهر و استفاده از توان‌بخش خصوصی شکل بگیرد و مسؤولان محلی نیز در هر حوزه‌ای در این راستا با سرمایه‌گذاران همکاری کنند.
 
وی یکی از مزیت‌های مهم شهر بندرعباس را موقعیت ساحلی آن برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور کلی در طول ساحل بندرعباس عملاً گام بزرگی برای استفاده از دریا صورت نگرفته است و ما در زمینه درآمدزایی از دریا برای توسعه شهر بندرعباس هنوز اقدام شاخصی انجام نداده‌ایم.
 
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مردم بندرعباس مردمی همگرا در جهت توسعه شهرشان هستند و باید شهرداری در زمینه استفاده از توان مردم برای توسعه شهر، تلاش بیشتری داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار