کد خبر: ۳۶۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 21 January 2017
تابناک / محمد حسین قربانی در مورد وضعیت برخی صنایع فراموش شده در استان گیلان، اظهار کرد: شیلات، کرم ابریشم و نوغان از جمله  صنایع فعال استان بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه نوغان، کرم ابریشم در گیلان به دست فراموشی قرار دارد و شیلات هم در آستانه پیوستن به این فهرست است.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر با تأکید بر اینکه گیلان از ظرفیت و استعداد بسیار خوبی در بخش شیلات، پرورش آبزیان و ماهیان خاویاری برخوردار است، تصریح کرد: زیرساخت ها در بحث شیلات در گیلان فراهم است و تنها به سرمایه گذار نیاز دارد.

قربانی با اشاره به این نکته که بنیاد مستضعفان از جمله نهادهایی است که می تواند صنعت شیلات را در استان گیلان رونق دهد، بیان کرد: بنیاد مستضعفان سرمایه های کلان و هنگفت مالی دارد.

وی تصریح کرد: این نهاد می تواند در بخش محرومیت زدایی از سیمای گیلان و رونق صنعت شیلات، سرمایه های کلان خود را هزینه کند.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک اسپانسر قوی در حوزه اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: اگر صنعت شیلات رونق پیدا کند اشتغال زایی جوانان به موازات آن افزایش می یابد و درصد بیکاری نیز با کاهش مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی در شهرستان ها و مناطقی مانند تالش، هشتپر و غیره فعال است و اقدامات خوبی را انجام داده اند و نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان باید در این بخش پای کار بیایند.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم صنایع فراموش شده بار دیگر به چرخه تولید بازگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار