عملیات آواربرداری در حالی وارد روز چهارم شد که تاکنون تنها پیکر ۲ شهید آتش نشان از زیر آوار بیرون آورده شده است.
کد خبر: ۳۶۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 22 January 2017

به گزارش تابناک : ساختمان پلاسکو صبح پنجشنبه دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما ساعاتی بعد این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و آتش نشانان که برای عملیات وارد ساختمان شده بودند، محبوس شدند. تاکنون پیکر ۲ شهید آتش نشان از زیر آوار خارج شده است اما تعداد زیادی از آتش نشانان هنوز زیر آوار هستند. 

آخرین اخبار از امدادرسانی و عملیات مرتبط با این حادثه از بامداد شنبه در روز سوم عملیات به شرح زیر است:

حضور رئیس بنیاد شهید

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وارد محوطه پلاسکو شد تا از نزدیک در جریان روند عملیات آوار برداری و کشف پیکر مطهر شهدای آتش نشان قرار گیرد.

۵۰ درصد عملیات آواربرداری انجام شده است

ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حجم آوار برداری، گفت: به دلیل تنوع آوارها نمی توان میزان دقیق آوار برداری را اعلام کرد اما به طور کلی ۵۰درصد آواربرداری انجام شده است اما این در حالی است که به طور تخصصی ۴۵درصد از آوارهای سخت از جمله تیرآهن ها برداشته شده است و احتمالا در روزهای آنیده سرعت آواربرداری افزایش پیدا خواهد کرد.

ادامه محدودیت‌های ترافیکی اطراف پلاسکو

محدودیت‌های ترافیکی در چهارمین روز از حادثه همچنان در معابر اطراف ساختمان پلاسکو ادامه دارد، اما به گزارش خبرنگار مهر، اجازه تردد به عابران پیاده داده شده است.

پیکر جدید از شهدای آتش نشان کشف نشده است

پس از اتصال جبهه شرقی و جبهه جنوبی عملیات عمرانی سرعت بیشتری به خود گرفته است و  از شب گذشته، بیل های مکانیکی، دستگاه های چنگک مکانیکی و بولدوزرها در حال فعالیت هستند اما تاکنون پیکر جدیدی از شهدای آتش نشان کشف نشده است.

نظارت ناجا بر انتقال آوار و محافظت از اموال کسبه

آوارها و نخاله های برداشتی از حادثه پلاسکو به محل مشخصی منتقل شده و تحت نظر نیروهای انتظامی قرار می گیرند تا در صورت پیدا شدن گاوصندوق و یا اسناد و وسایل کسبه، وسایل آنها پس از پایان آواربرداری طی روال قانونی تحویل آنها شود.

عملیات آواربرداری وارد روز چهارم شد

عملیات آواربرداری در تمام شب گذشته بدون وقفه ادامه داشت.




منبع : مهر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، پلاسکو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار