زنان در بسیاری کشورها از دیدگاه های زن ستیزانه ترامپ نگرانند.
کد خبر: ۳۶۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 22 January 2017
به گزارش تابناک : تلویزیون فرانس بیست و چهار، هزاران زن در تظاهرات ضد ترامپ در واشنگتن شرکت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات به آمریکا در ابتدای به دست گرفتن قدرت با چنین اعتراضاتی رو به رو نشده بود. 
یکی از زنان معترض می گوید ما باید متحد شویم و نشان دهیم که چنین رئیس جمهور زن ستیز و خودشیفته ای نمی خواهیم.
زن دیگری می گوید ما از این پس تحت حاکمیتی هستیم که می خواهد به ما آسیب فیزیکی برساند.  
در حالی که کمتر از بیست و چهار ساعت از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید می گذشت با اعتراض بسیاری از زنان و مردان آمریکایی نگران رو به رو شد. حتی بسیاری از چهره های سرشناس نیز در میان معترضان حضور داشتند. 
در پاریس نیز تظاهرات ضد ترامپ برگزار شد. شرکت کنندگان زنان آمریکایی و فرانسه و حتی از سایر ملیت ها بودند. این افراد در پاریس تجمع کردند تا نشان دهند با پیروزی ترامپ در انتخابات مخالف هستند. زنی در پاریس می گوید ترامپ می خواهد قوانین بهداشت، آب و هوا و آموزش را تغییر دهد. وی می خواهد هرکاری را که اوباما موفق شد به سرانجام برساند تغییر دهد. 
زن دیگری می گوید ترامپ تنها یک فرد پولدار است. فقط همین. 
زن دیگری معتقد است ترامپ فرد خطرناکی است. وی ثبات شخصیتی ندارد. 
افزایش تبعیض های جنسیتی و نقض حقوق زنان همه معترضان را نگران کرده است. 
یکی دیگر  از معترضان در پاریس می گوید با وجود فردی مانند ترامپ که تلاش می کند در میان ما اختلاف ایجاد کند من دیروز در جهانی خطرناک تر از قبل چشم گشودم. او به دنبال ایجاد اختلاف میان سیاه و سفید است.
مردی می گوید من برای خانواده و دوستانم در آمریکا نگران هستم. 
طبق گزارش ها بیش از ششصد و هفتاد تظاهرات در سراسر جهان علیه ترامپ برگزار شد. این نخستین بار است که انتخاب رئیس جمهوری در آمریکا این میزان اعتراض به همراه داشت.





منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار