نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان گفت: مسئولان از حادثه ساختمان پلاسکو درس بگیرند.
کد خبر: ۳۶۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 22 January 2017

به گزارش تابناک :‌ آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکوی تهران که در مرکز آتش‌نشانی محمد رسول‌الله(ص) خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: آتش‌نشان‌هایی که در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکوی تهران به شهادت رسیدند، از آن دست انسان‌های فداکار و باگذشت بوده و در آزمون و امتحانی سخت جانشان را فدا کردند تا هموطنانشان آسیب نبینند و این ارزش والایی دارد.

وی ادامه داد: شهادت این آتش‌نشانان باعث شد احساسات عمومی مردم جریحه‌دار شود و مردم با آنان هم‌دردی کنند چراکه عمل این آتش‌نشانان نهایت ایثار و فداکاری است.

میرعمادی افزود: مردم ما در این‌گونه حوادث به میدان می‎آیند چراکه آنان، ملتی عاطفی، مهربان و صمیمی هستند و نسبت به مصائب انسانی حساس بوده و عکس‌العمل نشان می‌دهند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: هم‌دلی، هم‌دردی و همکاری یک سرمایه اجتماعی است که ما باید قدردان آن باشیم کمااینکه این سرمایه اجتماعی در جاهای دیگر وجود ندارد؛ در حادثه فرو ریختن برج‌های دوقلوی آمریکا هم‌دردی چندانی را از طرف مردم برای کشته‌شدگان شاهد نبودیم.

وی اظهار کرد: مردم به محض شنیدن این خبر صف‌های طولانی برای اهدای خون داشتند که این خود یک سرمایه اجتماعی است و ما باید قدردان آن باشیم.

میرعمادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب پس از این حادثه اولویت را نجات جان کسانی که در زیر آوار گرفتار شده‌اند دانستند و این نشانه اوج علاقه رهبر به مردم است.

نماینده ولی ‏فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: این‌گونه حوادث برای ما درسی از آمادگی و پیشگیری است تا تلفات و خسارات را کم کنیم.

وی گفت: مسئولان امر از حادثه پلاسکوی تهران درس بگیرند تا اگر نظیر این حادثه رخ داد با کمترین خسارت و تلفات، آن‌را جمع و جور کنند.

میرعمادی بیان کرد: فرهنگ پیوند اجتماعی انسان‌ها با یکدگیر بسیار ارزشمند است. این آتش‌نشان‌هایی که فداکاری و ایثار و گذشت کردند امتحان سختی را سپری کرده و کار آنان در نزد خدای متعال مقامی بس رفیع است.

 

 

 

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار