همیشه پیاده کردن صدا‌های ضبط شده کار سخت و بسیار زمانبری است. برای حل این مشکل سال‌ها است که شرکت‌ها در تلاش هستند تا دستگاه هوشمندی بسازند که براحتی و بدون غلط صداهای ضبط شده را به متن تبدیل کند.
کد خبر: ۳۷۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 13 February 2017
به گزارش تابناک : اخیراً شرکتی دستگاه کوچکی را به شکل جواهر ساخته است که براحتی مکالمات ضبط شده را به متن تبدیل می‌کند.
 
این دستگاه کوچک هوشمند Senstone نام دارد و به عبارتی یک دفترچه یادداشت دیجیتالی محسوب می‌شود. این دستگاه کوچک به صورت پوشیدنی است و هر کسی می‌تواند مطابق سلیقه خود آن را به گردن آویزان کرده یا به یقه لباس خود متصل کند یا مانند ساعت روی مچ خود ببندد. برای ضبط مکالمه‌ها تنها باید صفحه اسکرین دستگاه را لمس کرد تا دستگاه شروع به ضبط کردن مکالمات کند. روی این صفحه چراغ LED نیز وجود دارد که نشان می‌دهد دستگاه در حال ضبط یا درحال رونوشت‌برداری است. در این دستگاه دو میکرفون قرار داده شده و به گونه‌ای طراحی شده که تا حد امکان صداهای اضافی در محیط را حذف کند ولی اگر مکالمات در محیط‌های بسیار پرسر و صدا ضبط شده باشد امکان تبدیل صدا به متن وجود ندارد.
 
این دستگاه، تبدیل مکالمات به متن را با اپلیکیشنی که روی تلفن همراه (با سیستم عامل ios و اندروید) نصب می‌شود، انجام می‌دهد و تنها یک تا دو دقیقه زمان می‌برد. البته باید گفت حافظه آن می‌تواند تا 80 ساعت مکالمه و صدا را در خود ذخیره کند. این دستگاه قادر است حتی جملات بلند را بدون هیچ غلطی به متن تبدیل کند. با برنامه نصب شده روی تلفن همراه می‌توان متن‌ها را با قرار دادن هشتگ و تگ دسته‌بندی کرد تا زمانی که به آن نیاز بود بتوان با جست‌و‌جو آن را پیدا کرد. این دستگاه قادر است مکالمات ضبط شده به 12 زبان از جمله عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و... را به متن تبدیل کند. باتری این دستگاه تا 4 ساعت کار می‌کند و می‌توان دوباره آن را شارژ کرد. قیمت آن به صورت خرده فروشی 145 دلار تعیین شده و قرار است بهار امسال وارد بازار کند.



منبع : ایران
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار