وزنه بردار طلایی المپیک که همچنان در اردوی تیم ملی حاضر نمی‌شود و با مسئولان فدراسیون مشکل دارد تاکید کرد اگر تکلیفش را مشخص نکنند به پیشنهاد کشورهای دیگر پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۳۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 13 February 2017

به گزارش تابناک : کیانوش رستمی در گفتگویی نظر خود را در رابطه با تصمیم اخیر فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر کنارگذاشتن وی از بازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا اعلام و تاکید کرد که هدفش حضور در مسابقات بین‌المللی المپیک و مدال آوری در این دو رویداد است نه میادین آسیایی؛ وی همچنین تاکید کرد که اگر این تصمیم برای مسابقات جهانی آینده تغییر نکند به ناچار پیشنهادات خوبی که از کشورهای دیگر دارد را بررسی  می کند و به یکی از آنها پاسخ می‌دهد.

* یکی از شرکت کنندگان در مراسم تجلیل از شهدای ورزشکار هستید نظر شما در رابطه با این گونه مراسم چیست؟
– تا به حال این قدر ناراحت نشده بودم، امروز یکی از روزهای سخت و ناراحت‌کننده زندگی‌ام بود. این گونه مراسم ها همیشه با جلوه دیگری برگزار می‌شد، اما مراسم امروز طور دیگری بود. در این مراسم، همسر یکی از شهدای مدافع حرم به گونه‌ای از دوران زندگی مشترکش و حال و هوای این روزهای زندگی‌اش صحبت کرد که نتوانستم تحمل کنم و محل برنامه را ترک کردم. از شنیدن این صحبت‌ها به لرزه افتادم و واقعا ناراحت شدم. برای من شخصا خیلی سخت است که روزی این گونه شرایط را تحمل کنم، به همین دلیل محل برنامه را ترک کردم چون امکان داشت شرایط روحی‌ام بدتر شود.

* نظر شما در رابطه با شهدا و تاثیری که بر زندگی ما دارند چیست؟
– من برای خودنمایی این حرف‌ها را نمی‌زنم، اصلا آدمی نیستم که خودنمایی کرده باشم. واقعا یک درصد هم نمی‌توانم خودم را جای چنین افرادی بگذارم. قبل از المپیک خیلی‌ها در مورد عملکرد من پیش­ بینی داشتند و می‌گفتند مثلا کیانوش در ریو می‌خواهد چه کار کند؟ همان روزها وقتی می‌دیدم که مدافعان حرم در چه شرایطی گرفتار می‌شوند و شهید می‌شوند، از عملکردشان انگیزه گرفتم و همان زمان هم گفتم مدالم را به این افراد تقدیم می‌کنم. این تنها کاری بود که می توانستم انجام دهم.

* بهترین درسی که می‌توان از شهدا به خصوص مدافعان حرم گرفت از نظر شما چیست؟
– نمی‌دانم چه بگویم. خدا به خانواده آنها صبر دهد و امیدوارم از این پس کمتر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. اما خوب است که همه بدانیم به خاطر جایگاه خودمان، نباید زندگی دیگران را به خطر بیندازیم یا به خاطر پول، نباید خود را طور دیگر جلوه داد، آنهم مقابل رئیس و بالادستی‌ها. انسان باید با دلش پیش رود و واقعیت‌ها را نشان دهد نه اینکه فقط بله، قربان­گو باشد.

* کمی در مورد وزنه‌برداری صحبت کنید. مسئولان فدراسیون شما را از ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های اسلامی کنار گذاشته‌اند چه نظری در این مورد دارید؟
– قبل از المپیک لندن گفته بودم باید چهار مدال المپیک کسب کنم، خدا را شکر تا به امروز دو مدال المپیک از بازی‌های لندن و ریو گرفتم. ان‌شاءالله با کمک مسئولان و وزارت ورزش، دو مدال دیگر  هم خواهم گرفت. من همیشه تنها تمرین کرده‌ام، برای المپیک ریو هم هرگز حاضر نشدم زیر نظر سرمربی تیم ملی تمرین داشته باشم. اما نمی‌دانم چه اصراری به این موضوع دارند.

* فکر نمی کنید این موضوع به کارنامه شما لطمه بزند؟
– اصلا؛ برای یک قهرمان المپیک صلاح نیست که در میادین آسیایی به میدان برود. این مسابقات برای من که هشت مدال المپیک و جهانی دارد خیلی ارزش ندارد. خود فدراسیون و وزارت ورزش هم می دانند که  حضور من در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای اسلامی اجباری نیست. مهم این است که من پرچم ایران را در دنیا به اهتزاز دربیاورم نه آسیا. بعد از استراحت پس از المپیک هم تمریناتم را شروع کردم تا دوباره پرچم کشورم را در مسابقات جهانی و المپیک به اهتزاز دربیاورم. هدفم این است که پرافتخارترین وزنه بردار دنیا باشم نه ایران.

* اگر تصمیم فعلی مسئولین فدراسیون مبنی بر کنارگذاشتن از ترکیب تیم برای مسابقات جهانی و المپیک آتی هم تکرار شود چه خواهید کرد؟
– من در دنیا نمی‌شناسم ورزشکاری که با شرایط من مدال المپیک گرفته باشد. هر کس این توانایی را در خود دید که تنها تمرین کند و بتواند رکورد المپیک را بزند قطعا به او افتخار خواهم کرد، اما در دنیا هیچ فردی را ندیدم که با شرایط من تمرین کند و مدال بگیرد. همه ورزشکاران در میادین مختلف به خصوص المپیک یک مربی کنارشان داشته‌اند. اما من بدون مربی برای المپیک تمرین کرده‌ام. معمولا ورزشکاران در طول سال نهایتا دو بار می‌توانند خود را به حداکثر آمادگی برسانند اما من زمانی که برای المپیک تمرین می کردم طی شش ماه، به حداکثر آمادگی رسیدم. اگر کسی توانست با شرایط من، به چنین مرحله‌ای از آمادگی و مدال برسد، قطعا ورزش را کنار می‌گذارم.

* سوال ما را جواب ندادید! اگر برای مسابقات جهانی هم تصمیم مسئولان فدراسیون همین باشد یعنی شرط آنها برای حضور در ترکیب تیم ملی این باشد که شما زیر نظر سجاد انوشیروانی تمرین کنید چه خواهید کرد؟
– مسابقات جهانی هفت، هشت ماه دیگر برگزار می‌شود. مسئولان فدراسیون از حالا هر تصمیمی دارند بگویند و تکلیف من را مشخص کنند. من سه پیشنهاد خیلی خوب از سایر کشورها دارم و قطعا در هر شرایطی دو مدال باقی مانده ای که در برنامه ‌های خودم دارم را باید به دست بیاورم.

* یعنی شما در صورتی که مجبور شوید برای کشور دیگری به میدان می‌روید؟
– اصلا دوست ندارم چنین کاری کنم اما این اتفاق زمانی می­‌افتد که یک ایرانی پشت ایرانی نباشد، برای من پول ارزشی ندارد. می­‌خواهم کارنامه ورزشی‌ام را تکمیل کنم نه اینکه به این فکر کنم چقدر پول می دهند.

 

 

 

 

منبع : ۲۴آنلاین

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار