دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار علماء شیعه و سنی جنوب هند تصریح کرد جامعه اسلامی هندوستان و علما شیعه و سنی می توانند نقش بسیار مهمی در وحدت و یکپارچگی امت اسلام ایفا کنند.
کد خبر: ۳۷۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 13 February 2017
به گزارش تابناک : آیت الله محسن اراکی در دیدار با علما شیعه و اهل سنت در محل سرکنسولگری ایران در حیدرآباد با بیان اینکه وصف امت رسول الله امت واحده و یکدست ویکدل است، تأکید کرد:امت مطیع رسول خدا هرگز متفرق نخواهد شد. 

وی تصریح کرد با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و بعد از رحلت امام با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، تحول بسیار بزرگی در جهان اسلام روی داد و گرایش به اسلام حقیقی گسترش یافت. 

آیت الله اراکی گفت بازگشت مسلمان به اسلام می تواند مقدمه شکل گیری امت واحده که همان تحقق وعده خداوند برای مومنان باشد. 

وی اظهار کرد دشمنان اسلام بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام توان خود را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام به کار گرفته اند.
 
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: همانطور که در قرآن کریم و سنت رسول الله آمده است امروز وظیفه جامعه اسلامی تلاش برای ایجاد وحدت مسلمان و جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمنان در جهان اسلام است. 

آیت الله اراکی در پایان از علما و فرهیختگان هند دعوت کرد که دست در دست هم در راه ایجاد وحدت در جهان اسلام تلاش کنند. 

دبیرکل جهانی مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین یکشنبه شب در همایش اتحاد امت در سیره حضرت فاطمه زهرا(س)در موزه سالار جنگ حیدرآباد ،محور وحدت امت اسلام را اهل بیت رسول الله (ص) دانست و تصریح کرد حضرت فاطمه (س) محور اهل بیت است . 

وی افزود:شایسته است که علما شیعه و سنی با هم متحد شوند و زمینه وحدت جهان اسلام را فراهم کنند. 

آیت الله اراکی در پایان یک مجموعه بیست جلدی از موسوعه السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه را به مولانا قبول پاشا شطاری از علمای برجسته اهل سنت حیدرآباد اهدا کرد.
 
سمینار اتحاد امت در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) یکشنبه شب با حضور علما، نخبگان و اساتید مسلمان دانشگاههای حیدرآباد و هیئت مجمع جهانی تقریب در سالن اجتماعات موزه سالار جنگ شهر حیدر اباد برگزار شد. 

در این نشست علما و فرهیختگان شیعه و اهل سنت پیرامون وحدت امت اسلامی از دیدگاه سیره حضرت فاطمه زهرا (س) سخنرانی کردند. 

همچنین شرکت کنندگان در این سمینار بر ضرورت یکدلی و یکپارچگی میان امت اسلامی و تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی تأکید کردند.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شنبه شب از علیپور برای شرکت در سمینار حضرت فاطمه (س)و دیدار با علما وارد حیدرآباد شد.
 
وی سه شنبه برای سفری یک هفته ای و شرکت در آئین های جشن پیروزی انقلاب اسلامی ، شرکت در همایش های وحدت و دیدار با علما وارد هند شد. 
 



منبع : میزان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار