شستن صورت از آن دسته کارهایی است که هر فردی در ابتدای صبح یا در طول روز آن را انجام می‌دهد و فرقی هم نمی‌کند که دارای چه سن و سال و جنسیتی باشد. نکته مهم این است که اشتباه در این مسئله می‌تواند، زیبایی پوست و چهره شما را کاهش دهد.
کد خبر: ۳۷۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 14 February 2017
به گزارش تابناک : دوری از این اشتباهات، همان رازهای زیبایی پوست است که به حفظ زیبایی شما کمک می‌کند.
 
 اشتباهات رایج در شستشوی صورت

پاک‌کننده اشتباه

قبل از خرید هرگونه ماده پاک‌کننده و شستشودهنده صورت، مطمئن شوید که نوع آن را درست انتخاب کرده‌اید. جنس پوستتان را بشناسید و متناسب با آن خرید کنید و تا جایی که می‌توانید از صابون برای شستن صورت استفاده نکنید. صابون‌ها پوست صورتتان را تا حد بسیار زیادی خشک خواهند کرد.

شستن صورت قبل از دست‌ها

دست‌ها معمولا بسیار آلوده‌تر از صورت هستند و سطح آن‌ها باکتری‌ها و میکروب‌های فراوانی دارد. بنابراین ابتدا آن‌ها را بشویید تا پاک شوند و بعد صورت را شستشو دهید، زیرا ممکن است این میکروب‌ها به صورت انتقال یابند و پوست حساس آن را تحریک کنند.

آب بسیار داغ یا بسیار سرد

دمای آب بهتر است معمولی و به راحتی قابل تحمل باشد. شستن صورت با آب بسیار داغ یا بسیار سرد، ممکن است بافت پوست را تحریک و آسیب‌پذیر کند.

تکرار زیاد شستشو

اصلا لازم نیست به دفعات زیاد صورتتان را بشویید. همین که اول صبح این کار را انجام دهید کافی است و دیگر نیازی به تکرار آن در طول روز نیست مگر اینکه صورتتان واقعا به شستشو نیاز داشته باشد. همچنین از شستن طولانی مدت و محکم صورت نیز بپرهیزید و آرام و کوتاه این کار را انجام  دهید.

لایه‌برداری زیاد

لایه‌برداری نیز به نوعی شستن صورت محسوب می‌شود، زیرا به حذف آلودگی و سلول‌های مرده سطح پوست می‌انجامد، اما دقت کنید که افراط در این کار ممکن است به ضرر پوستتان تمام شود.

هفته‌ای یک یا دو مرتبه لایه‌برداری کافی است که البته اگر با مواد طبیعی باشد و خودتان در خانه اسکراب بسازید، بهتر است.

حوله آلوده

اگر بعد از شستن صورت با حوله، آب اضافی آن را خشک می‎‌کنید، حتما از یک حوله تمیز و پاکیزه استفاده نمایید. پاک کردن صورت با یک حوله آلوده هیچ فرقی با نشستن آن ندارد و حتی ممکن است بدتر هم باشد و باعث انتقال میکروب‌ها به پوست شود. ضمن اینکه از حوله شریکی هم استفاده نکنید.

نشستن صورت

بله نشستن صورت در شب و در حالی که آرایش دارید، بدترین کاری است که می‌توانید در حق خودتان مرتکب شوید. پوست در شب باید تنفس کند و اگر روی آن آرایش باشد، این تنفس صورت نمی‌گیرد و در روز بعد حتما با یک پوست پژمرده و خسته مواجه خواهید شد. ضمن اینکه در شب و هنگام خواب کلاژن‌سازی صورت می‌گیرد که بسته و آلوده بودن منافذ پوست از این کار ممانعت می‌کند.



منبع : زیبامون
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار