نماینده مردم تهران در مجلس سوالاتی را در رابطه با نهادهای مسئول در حادثه پلاسکو مطرح کرد و گفت: وزارت کشور به عنوان مسئول اصلی امنیت موضوع را پیگیری کرده و نتیجه را اعلام کند.
کد خبر: ۳۷۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 14 February 2017

به گزارش تابناک : طیبه سیاوشی در تذکر شفاهی امروز خود در مجلس اظهار کرد: با توجه به ابعاد وسیع بحران پلاسکو بر خود واجب می‌دانم که در این خصوص مواردی را تذکر دهم، در یک حادثه این چنینی ابتدا مالک را مسئول یا متخلف می‌دانند.

وی افزود: با توجه به قدمت بنای ساختمان پلاسکو اصولا اکثریت قراردادهای فی مابین موجر و مستاجر مطابق با قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356 و منطبق با همین قانون و ماده 20 آن صراحتا تغییرات کلی و اساسی مورد اجاره که مربوط به اصل بنا یا تاسیسات عمده منصوب در آن باشد متوجه مالک آن است، آیا بنیاد مستضعفان به عنوان مالک مسئولیت خود را در این مورد اجرا کرده یا تخطی رخ داده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه اظهار کرد: در خصوص مسئولیت مدیر یا مدیران ساختمان، ماده 14 قانون تملک آپارتمان تصریح می‌دارد، مدیر یا مدیران مکلف هستند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه کنند و در جایی دیگری از این ماده آمده است که مدیران در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی مسئول جبران خسارات وارده می‌باشند، آیا هیات مدیره ساختمان پلاسکو در این زمینه مسئولیت یا تخطی از قانون را بر عهده می‌گیرد؟

وی ادامه داد: اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر مطابق با بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها بر عهده شهرداری است و منطبق با تبصره همین بند از ماده 55 در کلیه موارد مربوط به رفع خطر به عهده شهرداری است که ابلاغ مهلت دار متناسب جهت آگاهی صاحبان ملک انجام دهد که در صورت عدم ابلاغ در مهلت مذکور شهرداری راسا با مراقبت مامورین خود اقدام به رفع خطر می نمایند، آیا شهرداری تهران ابلاغ مهلت دار را انجام داده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: مطابق با ماده 105 قانون کار مصوب سال 69 و تبصره یک همان ماده آیا بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه ای احتمال وقوع حادثه یا بروز خطر در کارگاه را داده است؟

سیاوشی اظهار کرد: وزارت مسکن چرا در مقام مسئول اصلاح و نوسازی بافت های فرسوده و ساختمان های در معرض خطر اقدام جدی ننموده و چرا هنوز به این باور نرسیده که برای دفع خطرات احتمالی مساله بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده را که تعدادشان در کلانشهر تهران زیاد است، جزو وظایف خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به سوالاتی که مطرح شد وزارت کشور مسئول اصلی امنیت کشور موظف است موضوع را با کارشناسی دقیق‌تر تعقیب نموده و نتیجه را به استحضار ملت شریف ایران برساند.




منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار