فیلم سینمایی «روی خط صفر» در مرحله پیش تولید قرار دارد و از اواسط اسفند مقابل دوربین می رود.
کد خبر: ۳۷۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 14 February 2017
به گزارش تابناک : «روی خط صفر» عنوان فیلمی سینمایی محصول مشترک کشور ایران و آرژانتین است که پیش تولید آن از چندی پیش آغاز شده و براساس برنامه ریزی های انجام گرفته اواسط اسفند مقابل دوربین خواهد رفت.

مهرداد غفارزاده که اپیزود اول این فیلم را کارگردانی می کند درباره وضعیت تولید این فیلم به بانی فیلم گفت: «وزارت ارشاد از ماه گذشته موافقت اصولی خود را نسبت به ساخت این فیلم اعلام کرده و قرار است ۴۰ دقیقه اول فیلم را گروهی ایرانی و مابقی را گروه آرژانتینی با نامی متفاوت مقابل دوربین ببرند. جورجیو مارکو پرتی کارگردان و ماریا ترسا پریرا اوکونر تهیه کننده بخش آرژانتین این فیلم هستند. هرکدام از کارگردان ها داستان خود را می سازند و از داستان یکدیگر بی اطلاع هستند. طرح کلی فیلمنامه نیز بدین شکل است که هرکدام از کارگردان ها، داستان سفر یک کاراکتر از سرزمین خود تا کشور اکوادور و روی خط استوا را روایت می کنند».

وی افزود: «در واقع این دو شخصیت روی خط استوا با هم دیدار می کنند و در آنجا ادامه فیلم با دو کارگردان به صورت مشترک ساخته می شود. دو روایت اول هر کدام ۴۰ دقیقه از زمان فیلم را به خود اختصاص می دهد. نحوه دیده شدن این دو روایت و اینکه داستان ها را به صورت موازی یا هر کدام را جداگانه و اپیزودیک مشاهده کنیم نیز بعد از فیلمبرداری و در هنگام تدوین مشخص می شود. روایت سوم که روایت برخورد دو کاراکتر است، داستان نامشخصی دارد که توسط دو کارگردان طراحی شده و نوشته خواهد شد. نقطه عطف این فیلمنامه برخورد شخصیت ایرانی و آرژانتینی است که از دو فرهنگ و دیدگاه و مذهب مختلف آمده اند».

غفارزاده گفت: «نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که فیلمنامه پیش رو به همراه دو بخش دیگر کامل خواهد شد و منفک از آن معنی و مفهومی ندارد. ترکیب فیلمنامه های سه بخش اشاره شده، فیلمنامه نهایی مورد نظر این فیلم سینمایی است. در این فیلم تصادف نقش عمده ای دارد و به نوعی به سبک دادایسم در سینما و یا مکاتب ادبی پهلو می زند».

این کارگردان در پایان درباره وضعیت تولید این فیلم گفت: «در حال حاضر فیلمبرداری اپیزود اول فیلم در کشور آرژانتین آغاز شده است. ما از یک بازیگر مرد اصلی و چهار بازیگر فرعی استفاده خواهیم کرد و گروه آرژانتینی نیز تنها یک بازیگر زن خواهند داشت».

فیلمنامه این فیلم را که با حمایت فارابی تولید خواهد شد، مهرداد غفارزاده و اکبر روح به طور مشترک به نگارش درآورده اند.

سیدامیر سیدزاده تهیه کنندگی قسمت های مربوط به ایران این فیلم را برعهده گرفته است.


منبع : بولتن
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار