مدیرعامل بیمه سرمد گفت: معتقدم صنعت بیمه در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو فرصت سوزی و به فروش چند بیمه نامه بسنده کرد.
کد خبر: ۳۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 15 February 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل دلفرازگفت: حادثه پلاسکو تهدید بزرگی بود که صنعت بیمه نتوانست آن را به فرصت تبدیل کند و این فرصت از دست رفت.
 
وی ادامه داد:‌ سندیکای بیمه‌گران ایران در این رابطه باید فعال‌‌تر عمل می‌کرد، پیشنهاداتی را برای رایزنی با اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی به بیمه مرکزی می‌داد، بیمه مرکزی آن را به دولت می‌برد و دولت هم آن را با انجمن‌های صنفی مطرح می‌کرد.
 
مدیرعامل بیمه سرمد افزود: اما از آنجا که استراتژی خاصی وجود نداشت، شرکت‌ها به مقتضای توان خود تبلیغاتی کردند و تعدادی بیمه‌نامه فروختند، در حالی که نقش سندیکا در این باره می‌توانست بارزتر باشد و اجماع شرکت‌های بیمه و مذاکره‌شان با انجمن‌ها و سندیکاهای صنفی به تفاهمات این مراکز با شرکت‌های بیمه منجر شود.
 
وی با بیان اینکه فرصت‌سوزی‌های این چنینی سبب خواهد شد در صورت وقوع حوادث مشابه در آینده حسرت از دست رفتن این فرصت‌ها را بخوریم،‌ افزود: ساختمان‌های قدیمی در کشور ما زیاد است علاوه بر این ممکن است انواع حوادث و اتفاقات انفرادی و جمعی رخ دهد و صنعت بیمه با ورود به پوشش ریسک این خطرات می‌توانست میزان آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی را در آینده کاهش دهد.
 
انتخاب دبیرکل سندیکای بیمه گران دوشنبه هفته بعد
 
دلفراز همچنین در پاسخ به پرسش فارس که پرسید انتخاب دبیرکل جدید سندیکای بیمه‌گران چه زمانی انجام می‌شود، گفت: قرار است دوشنبه هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف شود.
 
به گفته مدیرعامل بیمه سرمد در این رابطه دو رویکرد وجود دارد، عده‌ای معتقدند رئیس سندیکا باید دارای وجهه سیاسی باشد و عده‌ای بر وجهه صنفی وی تأکید دارند.
 
وی گفت: شخصاً معتقدم دبیرکل سندیکا باید صنفی باشد و یا به عبارتی در درجه اول صنفی و در درجه دوم سیاسی باشد زیرا مشکلات صنعت بیمه در حال حاضر بیشتر صنفی است تا سیاسی.
 
علی اکبر اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه گران در پایان دوره دوساله‌اش دی ماه سال جاری این سمت را ترک کرد.
 
 ایجاد و حفظ توسعه همکاری شرکت‌های بیمه کشور،تلاش برای حفظ سلامت بازار بیمه ، توسعه و ترویج فرهنگ بیمه و حمایت از حقوق و منافع صنفی اعضاء از جمله اهداف فعالیت سندیکای بیمه‌گران ایران است.
 
بر اساس آیین نامه اجرایی سندیکای بیمه‌گران: دبیرکل سندیکا توسط شورای عمومی و برای مدت دو سال انتخاب شده و انتخاب مجدد وی بلامانع است. با عنایت به مفاد ماده ( 15 ) اساسنامه سندیکا ، دبیرکل بالاترین مقام اجرایی سندیکامی باشد و وظایف خود را مطابق اساسنامه مورد عمل سندیکا و اختیارات و وظایفی را که حسب مورد توسط شورای عمومی به وی تفویض می‌گردد انجام می دهد. به موجب مواد 16 و 17 اساسنامه سندیکا دبیرکل نماینده قانونی و تام الاختیار سندیکا در کلیه مراجع قضایی و غیر قضایی و تمامی نهادها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی است و اختیار طرح دعوی از طرف سندیکا و دفاع از دعاوی مطروحه علیه سندیکا را در تمام مراحل و مراجع با حق توکیل به غیر دارد.



منبع : ایستانیوز
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار