خلاصه پیام بشار اسد درباره برپایی منطقه امن، راه حل سیاسی، مبارزه با تروریسم و همکاری با خارج، این است که سوریه سیاست مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد و به سمت کسانی که درپی کمک صادقانه هستند دست دوستی دراز خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 15 February 2017

به گزارش تابناک : طی روزهای گذشته و پس از پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن بر گروه‌های تروریستی، درخواست رسانه‌ها و سیاستمداران غرب برای دیدار و گفت‌و‌گو با بشار اسد درباره تحولات سوریه  افزایش یافته است.

پیروزی‌های ارتش سوریه همه چیز را تغییر داده و زمینه را برای برگزاری نشست آستانه و مطرح شدن مسائل تازه درباره  بحران سوریه و شیوه‌های حل سیاسی آن فراهم کرده است. اسد طبق معمول بر موضع ثابت سوریه تاکید و پیام‌های آشکار و قاطعی را به غرب ارسال کرده است. او در موضعگیری‌های خود، غرب را بخشی از بحران سوریه و مسوول کُشت و کُشتار، مهاجرت مردم سوریه و ویرانی این کشور معرفی کرد. با وجود اینکه بشار اسد در دیدار با اصحاب رسانه‌ها و سیاست مداران غرب مواضع گوناگونی گرفت. اما مهمترین موضع گیری‌های اسد را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد.

1: درباره برپایی منطقه امن، بشار اسد با قاطعیت اعلام کرد که سوریه با برقراری منطقه امن که آمریکا، غرب و برخی کشورهای منطقه به دنبال آن هستند، مخالف است؛ زیرا امنیت و منطقه امن از نظر سوریه مفهوم دیگری دارد. او امنیت را با ثبات گره زد و گفت ثبات از طریق ریشه کن کردن تروریسم برقرار می‌شود. او گفت کسی که دم از مناطق امن می‌زد باید به مبارزه با تروریسم وارد شود. در نتیجه ثبات برقرار می شود و سراسر سوریه به منطقه امن تبدیل می شود.

2- درباره راه حل سیاسی نیز بشار اسد به طور آشکار گفت که سوریه برای یک شخص خاص نیست، بلکه این کشور متعلق به همه مردم سوریه است. مردم سوریه می توانند سرنوشت این کشور را با گفت‌و‌گوی سوری - سوری و بدون دخالت خارجی رقم زنند. او یادآوری کرد که از روز نخست حمله تروریست‌ها به سوریه این موضع ثابت بوده است.

3: درباره مبارزه با تروریسم هم او گفت مبارزه با تروریسم بزرگترین برنامه سوریه است و هرگونه کمک و دخالت خارجی باید رویکرد مبارزه با تروریسم را در دستور کار قرار داد. اما بشار در این زمینه برای کسانی که از خارج ادعای مبارزه با تروریسم را دارند اصولی وضع کرد. او گفت این افراد باید با همکاری با دولت و مردم سوریه مبارزه با تروریسم را آغاز کنند. زیرا مردم و دولت سوریه صاحب مملکت خود هستند و می دانند که چگونه با تروریسم مبارزه کنند و موفقیت خود را در این زمینه ثابت کرده اند. از این رو، هرگونه ادعای مبارزه با تروریسم بدون همکاری صادقانه با دولت سوریه وقت تلف کردن و تلاش بی فایده است.

4: درباره روابط با خارج هم بشار اسد طبق معمول آشکارا و به طور قاطعانه موضع خود را گرفت و گفت که کشورهای اروپایی راه اشتباهی را در پیش گرفتند و در نتیجه منزوی شدند. درست است که سوریه از موضع خصمانه این کشورها زیان دید، اما خود این کشورها هم زیان دیدند. اگر این کشورها می خواهند اشتباه ها را تصحیح کنند باید در موضع گیری‌های خود بازنگری کنند.




منبع : الوطن

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار