وزیر نیرو در مورد قطع برق استان خوزستان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۳۷۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 15 February 2017
به گزارش تابناک : حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حادثه اخیری که به دنبال گرد و غبار استان خوزستان که منجر به قطعی آب و برق این استان شد، گفت‌: در 8 و 9 بهمن ماه سال جاری شاهد هجوم گرد و غباری بی‌سابقه‌ در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان خوزستان بودیم.

وی افزود: هنگامی که در دو نوبت رطوبت هوا افزایش یافت مه شدیدی رخ داد و خاک حاصل از گرد و غبار هم به همراه رطوبت بر روی تأسیسات برق قرار گرفت.

چیت‌چیان اضافه کرد: این اتفاق باعث شد که سیستم‌های عایق شبکه برق تبدیل به هادی شود و منجر به اختلال در پست‌‌های برق این استان شد، در نهایت هم برخی از تجهیزات مورد تخریب قرار گرفت و این تأسیسات از مدار خارج شدند.

وزیر نیرو ادامه داد:‌ متأسفانه به دنبال این اتفاق شهر اهواز و 11 شهر دیگر این استان با قطعی برق روبرو شدند، این قطعی برق از حدود ساعت 2 نیمه شب آغاز شد و تا 4 بامداد ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال این اتفاق بلافاصله همکاران ما در صنعت برق با بسیج همه امکانات از سایر استان‌های کشور به خوزستان اعزام شدند و اقدامات لازم برای شست‌وشوی تجهیزات انجام دادند. بر این اساس تا ساعت 2 بعداز ظهر تمام نیروگاه‌ها وارد مدار برق شد و پست‌های برق هم به حالت عادی برگشت، بر این اساس در روز شنبه قطعی برق به طور کامل برطرف شد.

چیت چیان اضافه کرد: معاونین و مدیران عامل شرکت‌های ذیربط حضور بسیار خوبی در این حادثه داشتند و به دنبال اتصال برق از حدود ساعت 12 ظهر هم تصفیه‌خانه‌ها شروع به فعالیت کردند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه تجهیزات از نقاط مختلف کشور برای مقابله با این اتفاق بسیج شدند، امروز شرایط خوبی در این استان حاصل شده است. 



منبع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار