رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهرتهران از ارایه طرحی به هیات رییسه در مورد افزایش ایمنی بازار خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 15 February 2017

به گزارش تابناک : احمد حکیمی پور ، با اشاره به اعلام وصول طرحی درباره توجه به افزایش ایمنی بازار تهران و جلوگیری از مخاطرات گفت : پیرو بازدید اخیر از بازار تهران، اصلاح مصوبه بررسی لایحه تقویت و عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران شهر تهران با قید یک فوریت و با امضای ١٦ عضو شورا تقدیم هیات رییسه شد .

وی توضیح داد : در جریان اعلام وصول طرح "اصلاحیه مصوبه بررسی لایحه تقویت و عملیاتی نمودن سیستم مدیریت بحران شهر تهران"پیشنهاد شد بندهای ضروری و لازم در ماده ١ و ٦ این مصوبه گنجانده شود.

وی همچنین گفت: به دلیل اهمیت بحث "تاب آوری" در برابر بحران، این مفهوم باید جایگاه حقیقی خود را در میان بندها و ماده های قانونی و آیین نامه ها پیدا کند تا به مرور زمان دیدگاه بحران محوری به دیدگاه آینده نگرانه تغییر یابد.

حکیمی پور افزود: اما موضوع دیگری که نباید همانند سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شود و متاسفانه یکی از بهترین مصداق های عدم تاب آوری در برابر حوادث می‌باشد، بافت تاریخی و فرسوده بازار تهران است که از لحاظ ایمنی در سطحی نازل قرار دارد و در صورت بروز حادثه ای شبیه به حادثه ساختمان پلاسکو هزینه گزافی را بر جامعه شهری تحمیل خواهد کرد.



منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار