رئیس دانشگاه پیام نور از قطعی شدن هاب بین المللی دانشگاه پیام نور خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 15 February 2017
به گزارش تابناک : رئیس دانشگاه پیام نور ، گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری و تعامل خوب نمایندگان محترم مجلس و دولت، دانشگاه پیام نور توانست به عنوان قطب بین المللی در برنامه ششم توسعه مطرح شود.

علی اصغر رستمی ابوسعیدی افزود: هم تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های ابلاغی علم و فن آوری مبنی بر حضور فعالانه در عرصه علم و دانش و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی جهان و هم سیاست وزارت علوم در راستای جذب دانشجوی خارجی، عزم دانشگاه پیام نور را برای حضور موثر در عرصه بین الملل جزم کرده است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه بین الملل رقابت کنیم پس باید در این عرصه حضور داشته باشیم و معنای دیپلماسی علمی نیز همین است که بتوانیم نقش موثر در عرصه بین الملل داشته باشیم.

ریاست عالی دانشگاه با اشاره به ظرفیت داخلی دانشگاه پیام نور و گستردگی آن در کل کشور و همگامی کیفیت با کمیت و خصوصا ظرفیت تلویزیون تعاملی این دانشگاه، بیان داشت: این نوید وجود دارد که دانشگاه پیام نور بتواند در عرصه بین الملل نیز مانند عرصه داخلی کارنامه موفقی داشته باشد.

رستمی ابوسعیدی یادآور شد: البته دانشگاه پیام نور تاکنون در عرصه بین المللی نیز تلاش های موفقیت آمیزی انجام داده که وجود ۶۴ نمایندگی در کشورهای مختلف جهان و ۱۵ واحد برون مرزی این دانشگاه نمونه حضور اثرگذار در عرصه بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال فقط در کشور افغانستان ما چندین هزار نفر در همین کشور در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که یک وزیر، دو والی و رئیس مبارزه با مواد مخدر این کشور فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور در تشریح به تصویب رسیدن هاب بین المللی دانشگاه پیام نور، بیان داشت: این قانون به دانشگاه پیام نور اجازه می دهد تا دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه های بین المللی جذب دانشجو داشته باشد و دانشجویان بتوانند مدرک بین المللی از دانشگاه دریافت کنند.

همچنین؛ معاونت حقوقی، پارلمانی وامور استان های دانشگاه پیام نور در این خصوص بیان داشت: نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور با بند (ی) ماده ۸۰ این لایحه موافقت کردند.

محمدحسن دوگانی افزود: در بند (ی) این ماده به دانشگاه پیام نور اجازه داده می شود با همکاری دانشگاههای معتبر بین المللی و دانشگاههای داخل نسبت به ایجاد قطب (هاب) بین‌المللی جهت ارائه آموزشهای نیمه حضوری، باز، الکترونیکی و از راه دور اقدام کند.

مصوبه فوق اخیرا نیز مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفته است و عملا به عنوان قانون در برنامه ششم توسعه کشور قرار گرفته است.




منبع : میزان
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار