مهارت های بنیادی و تعادل کودک مانند راه رفتن، دویدن، پرتاب کردن و لی لی کردن از 11 ماهگی شروع و تا 6 سالگی تکمیل می شود.
کد خبر: ۳۷۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 16 February 2017
به گزارش تابناک :  در این زمان ترغیب کودک به انجام فعالیت های ورزشی تخصصی نه تنها کودک را نسبت به آن رشته ورزشی بی انگیزه می کند و اعتماد به نفس وی را از بین می برد، بلکه احتمال دارد به رشد وی نیز آسیب برساند.

کودک 2 تا 6 ساله:
کودکان 2 تا 6 ساله لازم است بیشتر در فعالیت های بدنی شادی آور و فرح بخش شرکت کنند. در این سن کودک، توانایی شرکت در ورزش های سازمان یافته مانند فوتبال، والیبال و ... را ندارد زیرا توانایی های حرکتی و تعادلی کامل نیست و دامنه توجه او نیز محدود است.
 در این سن، ورزش باید با حداقل آموزش همراه باشد و از ایجاد رقابت و مسابقه بین کودکان جلوگیری شود. هدف اصلی باید لذت بردن از بازی و ورزش باشد.

کودک 6 تا 10 ساله:
ورزش مناسب کودکان 6 تا 10 ساله : در این سن اگرچه مهارت های حرکتی پایه بدست آمده، اما هنوز هماهنگی لازم بین دست و چشم به وجود نیامده است، بنابراین کودک می تواند بطور محدود به ورزش های سازمان یافته بپردازد.
 آموزش ورزش هایی مانند ژیمناستیک و شنا را برای کودکان 6 تا 10 ساله مناسب است. در این سن تاکید بر آموزش مهارت های اولیه ورزشی است، اما باید به رقابت و مسابقه کمتر اهمیت داده شود.
منبع:نی نی نما
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار