نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در گفتگو با وزیر خارجه روسیه در مسکو از هرگونه تلاش در راستای رسیدن به آشتی ملی و صلح در سوریه که در قالب نشست آستانه به دست آید حمایت کرد.
کد خبر: ۳۷۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 16 February 2017

به گزارش تابناک : استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که از تلاش ها برای رسیدن به آتش بس در سوریه حمایت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دی میستورا در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که از هرگونه تلاشی برای دستیابی به آشتی در قالب نشست آستانه حمایت خواهد کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: ما به دنبال این بودیم که همه اینجا جمع شویم تا بر سر چگونگی حصول اطمینان از تلاش های آستانه که ما قویا از آن حمایت می کنیم (گفتگو کنیم) چرا که ما احساس می کنیم که تمرکز بر متوقف کردن خصومت ها آغازی برای هر موضوع مرتبطی با مذاکرات سوریه است.

وی همچنین از برنامه خود برای دیدار با لاوروف در کنفرانس امنیتی مونیخ که قرار است از روز ۱۷ تا ۱۹ فوریه (۲۹ بهمن تا اول اسفند) در شهر مونیخ آلمان برگزار شود خبر داد.

دی میستورا همچنین نسبت به روند کلی مذاکرات صلح سوریه در آستانه ابراز رضایت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضع قانون اساسی سوریه و انتخاباتی که قرار است روز ۲۳ فوریه (۵ اسفند) با نظارت مستقیم سازمان ملل در این کشور انجام شود اشاره کرد و گفت: دستور کار کاملا مشخص است. یکی موضوع حکومتداری در سوریه است و دیگری در خصوص قانون اساسی است و همینطور موضوع دیگر (برگزاری) انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است.




منبع : اسپوتنیک

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار