وزیر صنعت، معدن و تجارت: مالیات بر ارزش افزوده طلا را طی لایحه ای از 9 درصد به 3 درصد کاهش دادیم و آن را به مجلس ارائه کرده ایم.
کد خبر: ۳۷۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 16 February 2017
به گزارش تابناک : محمدر رضا نعمت زده در حاشیه نمایشگاه طلا، نقره و جواهر در جمع خبرنگاران افزود: تقاضای صنعتگران این است که این مالیات به صفر برسد تا این صنعت رونق پیدا کند. 

وی ادامه داد: در تایلند در 8 سال گذشته مالیات بر ارزش افزوده را به صفر رساندند و این صنعت در این کشور رونق پیدا کرده است. 

نعمت زاده افزود: در صورتی که این مالیات بر ارزش افزوده کاهش پیدا نکند واردات رسمی به واردات غیررسمی تبدیل می شود و دولت از حقوق گمرکی و مالیات برارزش افزوده خود بازمی ماند. 

وی گفت: صنعت طلا مشکلات و موانع بسیاری دارد که قاچاق یکی از مشکلات مهم آن است و ما باید با تسهیل امور تولید و تجارت قاچاق را در کشور خود از بین ببریم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صنعت طلا و جواهر هنر و صنعت را به همراه دارد و ما باید با گرایش صادرات به این صنعت نگاه کنیم. 

وی افزود: به فعالین این رشته قول می دهیم تا هزینه نمایشگاه های خارج از کشور را کاهش دهیم تا آنها بتوانند در نمایشگاه های بین المللی حضور داشته باشند. 




منبع : صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار