حبس 17 ساعته مسافران در هواپیما و تاخیر 32 ساعته در انجام پرواز شماره 1034 مشهد-تهران هواپیمایی ماهان تنها شاهکارهای ایرلاین سبز نیست.
کد خبر: ۳۸۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 21 February 2017

ماهان




به گزارش تابناک : حبس 17 ساعته مسافران در هواپیما و تاخیر 32 ساعته در انجام پرواز شماره 1034 مشهد-تهران هواپیمایی ماهان تنها شاهکارهای ایرلاین سبز نیست.

وعده‌های خلاف خلبان، دروغ بزرگ وجود بار مشکوک در هواپیما، قطع آب، قطع برق و... از جمله مواردی است که باید آنها را به این لیست اضافه کرد. گذشته از مصائبی که طی ساعاتی از جمعه و کل شب و روز شنبه 30 بهمن امسال بر حدود 480 مسافر نگون بخت رفت، عدم پاسخگویی روابط عمومی و مدیرعامل ایرلاین سبز در نوع خود عجیب بود.

 خبرنگار تماس های مکرری با  حمید عرب‌نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان، مدیر روابط عمومی و حتی ارتباط با رسانه‌های این شرکت داشت، اما این افراد نه در روز واقعه و نه در چند روز سپری شده از این کابوس پاسخگو نیستند. البته این رفتار مسبوق به سابقه است،‌چه آن‌که در حادثه سقوط یکی از موتورهای هواپیمای بوئینگ 747 پرواز تهران-بندرعباس این ایرلاین نیز نه مدیرعامل و نه روابط عمومی از ارائه هرگونه پاسخی در این زمینه امتناع کردند.

در این میان سازمان هواپیمایی کشوری هم که حمایت‌های متعددی از ایرلاین‌ها داشته و در عین حال از عمل به وظایف نظارتی خود غافل است، با تاخیری 72 ساعته به این اتفاق عکس‌العمل جانب‌دارانه‌ای نشان داد.

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره گفت: در یکی دو روز گذشته به علت بارش برف سنگین در مشهد مقدس وضعیت دید برای پروازها پائین تر از حداقل ها بود و متاسفانه پروازهای این فرودگاه با تاخیر به رو شد.

وی با بیان اینکه ایمنی و بی خطری پروازها از اولویت های مورد تاکید سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: برودت شدید هوا و یخبندان در آن فرودگاه به گونه ای بود که پس از رفع مشکل دید برای پروازها و عملیاتی شدن باند فرودگاه، بعضی از هواپیماها برای داشتن شرایط لازم برای انجام پرواز و ترک فرودگاه باید در صف یخ زدایی قرار می گرفتند.

وی تصریح کرد: به علت شدت سرما و یخبندان کار یخ زدایی زمانبر شد و همین امر موجب شد که تاخیر و لغو بعضی از پروازهای شرکت های هواپیمایی به صورت انعکاسی به سایر پروازها نیز سرایت کند.

علی رغم ابلاغ دستورالعمل رعایت حقوق مسافران توسط وزیر راه و شهرسازی، ایرلاین‌ها همچنان به جولان خود در تضییع حقوق مسافران ادامه می‌دهند و برخی مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی نیز با در پیش گرفتن رویه سکوت و عدم پاسخگویی قسر در می‌روند.

این در حالی است که معاون دادستان مشهد مقدس از احضار مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به دادستانی خبر داد. قاضی حسن حیدری اظهار داشت: پاسخگویی در مورد تأخیر پروازها، سرگردانی مسافران و عدم ارائه خدمات قانونی به مسافران، علت احضار این فرد به دادستانی است و قرار است در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه های کشور هم در واکنش به احضار مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی به دادسرا، گفت: مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی به صورت تلفنی احضار شده است.

یدالله آقایی به نقل از مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: بنده به صورت کتبی احضار نشده ام و با این حال هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته و به سئوالات پاسخگو خواهم بود.

وی با بیان این که در اتفاقات جمعه و شنبه فرودگاه مشهد باید ایرلاین ها پاسخگو باشند از رویه برخی رسانه ها گلایه کرد و افزود: شرکت فرودگاه ها به تمام وظایف خود در خصوص انجام پروازها عمل کرده و در زمینه حبس و تاخیر به وجود آمده برای برخی پروازها باید شرکت های هواپیمایی پاسخگو باشند.




منبع : تسنیم

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار