از سایر مواردی که لازم است بر روی آن نظارت دقیقی صورت گیرد حمل و نقل مواد غذایی است تا در توزیع مواد و محصولات غذایی به مراکز نیز بهداشت اولیه رعایت شود.
کد خبر: ۳۸۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 06 March 2017

به گزارش تابناک : مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اصفهان قلیان به صورت کامل حذف شده است، گفت: درصدد هستیم در آینده در سطح استان اصفهان قلیان را حذف کنیم.

مهدی رفیعی امروز (دوشنبه) در اجرای مانور طرح بسیج سلامت نوروزی در شهر اصفهان اظهار کرد: هر عاملی که بتواند سلامت انسانها را به خطر بیاندازد اعم از آب، غذا و هوا باید مورد پیگیری قرار گیرد تا همه ابعاد سلامتی فراهم شود. 

وی با بیان اینکه یکی از ایتم‌های اصلی تأمین سلامتی، کنترل آب آشامیدنی به صورت مداوم است، افزود: علاوه بر کنترل آب آشامیدنی، آب استخر و کارخانجات یخ سازی نیز کنترل می‌شود.

رفیعی افزود: از سایر مواردی که لازم است بر روی آن نظارت دقیقی صورت گیرد حمل و نقل مواد غذایی است تا در توزیع مواد و محصولات غذایی به مراکز نیز بهداشت اولیه رعایت شود. 

رفیعی با اشاره به رتبه بندی رستوران‌ها گفت: خوشبختانه یک پنجم کل نمونه برداری‌های کشور از غذاهای مصرفی در استان اصفهان انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: بازرسی از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مسافرخانه‌ها، اماکن مذهبی، زندانها، پایانه‌های زمینی، هوایی، ترمینالها، مراکز ترک اعتیاد و پسماندها نیز از وظایف مرکز بهداشت استان محسوب می‌شود. 

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اصفهان حذف قلیان به صورت کامل انجام شده است، افزود: درصدد هستیم در آینده در سطح استان اصفهان نیز قلیان را حذف کنیم. 

رفیعی خاطر نشان کرد: با بیش از 90 درصد چایخانه‌های عرضه قلیان برخورد قانونی کرده‌ایم اما هدف اصلی تعطیلی این صنف به طور کامل نیست، بلکه تنها اجرای قوانین است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین هفده هزار و 420 مورد بازرسی و بازدید انجام شده است، گفت: از دو هزار و 741 مرکز عمومی، 488 مکان بین راهی ، 278 سامانه آب رسانی بازرسی صورت گرفته است. 

رفیعی با اشاره به اینکه 45  هزار و 377 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده اضافه کرد: 132 واحد به مراجع قضایی معرفی و 27 مورد از این تعداد تعطیل شدند. 

وی ادامه داد: در برنامه نوروزی سال گذشته در استان اصفهان سی هزار و 843 بازدید و بازرسی انجام شده است که از این تعداد 448 مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و 142 واحد صنفی نیز تعطیل شد. 

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: یک هزار و 286 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و یک هزار و 803 نمونه برداری آب آشامیدنی و 25 هزار مورد کلر سنجی انجام شده است. 

رفیعی افزود: همچنین 61 هزار و 662 کیلو گرم مواد فاسد و غیرمجاز کشف و معدوم شدند و با 218 متخلف دوره‌گرد نیز برخورد قانونی داشتیم. 



منبع : ایسنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار