نگهداری از یک کودک تازه متولد شده همان اندازه که لذت بخش و هیجان انگیز است می تواند استرس زا نیز باشد.
کد خبر: ۳۸۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 06 March 2017
به گزارش تابناک : اگر شما هم از جمله مادر پدرهایی هستید که برای اولین بار طعم شیرین بچه دار شدن را تجربه می کنید این مقاله برای شماست! نگهداری از یک کودک تازه متولد شده همان اندازه که لذت بخش و هیجان انگیز است می تواند استرس زا نیز باشد مخصوصا برای والدینی که برای اولین بار بچه دار شده اند. در این مقاله لوازم ضروری که نوزاد شما به آن احتیاج دارد و همچنین نکات کلیدی برای نگهداری از کودک را به شما معرفی می کنیم.

کتان بخرید
اگر نوزادتان دچار اگزمای پوستی شده است اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از پوشک پارچه ای و لباس های کتان استفاده کنید. البته استفاده از کتان محدود به لباس نوراد نیست و تختخواب نوزاد هم باید از جنس کتان باشد ، تا از تشدید اگزما جلو گیری کند.
 
صندلی استاندارد بخرید
اگر قصد خرید صندلی مخصوص خودرو برای نوزادتان را دارید باید بدانید این صندلی باید یکی از استاندارد های F1، F2، F3 را داشته باشد و البته با استانداردهای خودروتان هماهنگ باشد.
 
پنبه را خیس کنید  
اگر بند ناف نوزادتان با ادرار آلوده شده باشد باید از آب سرد جوشیده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. چند تکه پنبه را در آب جوشیده سرد خیس کنید و تمام قسمتهای اطراف ناف را پاک کنید و به هیچ عنوان از پنبه خشک استفاده نکنید ، چون ممکن است الیافی از آن روی این منطقه بماند و عفونت ایجاد کند.
 
به نشانه ها توجه کنید
همیشه به قسمت نرم سر نوزادتان توجه کنید، چون همان طور که می تواند نشانه سلامت نوزاد باشد، فرو رفتگی یا گودی زیاد آن هم ممکن است نشان دهنده از دست رفتن آب بدن نوزاد باشد. البته برآمدگی زیاد آن هم می تواند علامت بیماری مننژیت باشد. پس در صورت مشاهده تغییر به پزشک مراجعه کنید.
 
استریل یادتان نرود
اگر نوزادتان از شیشه شیر استفاده می کند، باید حتما آن را استریل کنید. همه اجزای بطری را در یک قابلمه آب گرم بگذارید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید. اگر فقط یک بطری دارید می توانید حداقل 4 دقیقه آن را بجوشانید.
 
راه بینی نی نی را باز کنید
اگر نوزادتان سرما خورده و دچار گرفتگی بینی شده است، بدون شک راحت نمی تواند شیر بخورد. بنابراین 15دقیقه قبل از شیر دادن، بینی اش را با محلول آب نمک تمیز کنید تا بتواند هنگام شیر خوردن راحت نفس بکشد و خوب سیر شود.
 
پوشک نی نی را درست انتخاب کنید
در شش ماه اول تولد غذای کودک فقط شیر است بنابراین مدفوع آبکی او ممکن است از پشت بیرون بزند. برای اینکه مجبور نباشید هر بار تا گردن کودک را بشویید یک پوشک با پشتی بلند انتخاب کنید. بعد از شش ماه می توانید نوع پوشک را عوض کنید.
منبع:مدلایف
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار