یک شرکت چینی فعال در زمینه تولید تجهیزات تلفن و ارتباطات به علت نقض تحریمهای ایران متحمل جریمه ای سنگین شد.
کد خبر: ۳۹۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 08 March 2017
به گزارش تابناک : شرکت چینی «ZTE» تولیدکننده تجهیزات تلفن، به جرم خود اعتراف خواهد کرد و به دلیل فروش تجهیزات حساس دارای فناوری آمریکایی به ایران، جریمه ای 900 میلیون دلاری خواهد پرداخت. بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، فروش تجهیزات دارای فناوری این کشور به ایران نقض تحریمها بحساب می آید.
 
به گفته «جف سشنز»، دادستان کل؛ این شرکت چینی قوانین صادرات آمریکا مبنی بر دسترسی نیافتن ایران به فناوری حساس این کشور را نقض کرده و گزارشی دروغ در مورد فعالیتهایش به بازرسان فدرال آمریکا ارائه داده است.
 
زد‌تی‌ای به سه مورد تخطی از قوانین اعتراف کرده و جریمه ها را با بخش تجارت و خزانه داری تسویه کرده است. این شرکت همچنین پذیرفت در صورتی که شروط این توافق را رعایت نکند، 300 میلیون دلار دیگر از اموال آن به مدت هفت سال معلق شود. یکی از این شرایط انتصاب گروهی برای رصد فعالیتهای شرکت است.
 
این توافق، بزرگترین جریمه غیر نظامی است که تاکنون در زمینه نظارت بر صادرات در وزارتخانه‌های تجارت و خزانه داری وضع شده است. در همین راستا یک مقام رسمی به شرط فاش نشدن نامش در مورد شروط توافقنامه اظهار داشت، این جریمه همچنین بیشترین جریمه جنایی وزارت دادگستری در زمینه نظارت بر صادرات یا در زمینه تحریمها محسوب می شود.
 
دولت ترامپ نیز به دنبال این است که این قضیه را بعنوان نشانه ای برای نیتش مبنی بر سختگیری بر شرکتهای نقض کننده تحریمها به تصویر بکشد. ویلبر راس، وزیر بازرگانی ترامپ در این باره گفت: "آنهایی که تحریمها و قوانین نظارت بر صادرات ما را به سخره بگیرند، بدون جریمه نمی مانند".



منبع : آسوشیتدپرس
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار