مدیر برنامه‌های «جان لوکری» نویسنده ۸۵ ساله انگلیسی از انتشار رمان جدید این نویسنده با عنوان «میراث جاسوسان» خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 08 March 2017
به گزارش تابناک : «جان لوکری» نویسنده مطرح انگلیسی به زودی رمان جدیدی را  با محوریت شخصیت اصلی «جورج اسمایلی» که در رمان‌های «بندزن، خیاط، سرباز، جاسوس» و «بچه مدرسه‌ای محترم» ظاهر شده بود، منتشر می‌کند.

«جورج اسمایلی» آخرین بار ۲۵ سال پیش در این رمان‌های ژانر جاسوسی کلاسیک ظاهر شده بود. این شخصیت داستانی، جاسوسی است که بعدها نویسنده می‌شود و در رمان جدید «لوکری» که «میراث جاسوسان» نام گرفته، بار دیگر دیده خواهد شد.

کتاب جدید نویسنده «جاسوسی که از سردسیر آمد» روز هفتم سپتامبر روانه بازار خواهد شد.

رمان‌های پرفروش «لوکری» در ژانر جاسوسی و براساس تجربه‌های او از کار در سرویس جاسوسی بریتانیا طی دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ نوشته شده‌اند.

بر اساس گفته مدیر برنامه‌های «لوکری»، این رمان در "تَبی" ۱۲ ماهه نوشته شده است و در آن بسیاری از شخصیت‌های مهم و جذاب کتاب‌های پیشین این نویسنده، گرد هم آمده‌اند.

«جان لوکری» نام مستعار «دیوید جان مور کورنول» است که طی سال‌های اخیر به روابط بریتانیا با آمریکا در دوره پس از فروپاشی شوروی و موضوعاتی چون جنگ انتقاد داشته است. این نویسنده انگلیسی متولد اکتبر ۱۹۳۱ است و در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ برای سرویس جاسوسی بریتانیا کار می‌کرد.

او با رمان‌های متعدد جایگاه خود را به عنوان نویسنده آثار جاسوسی تثبیت کرد و در سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت مدال «گوته» شد. مجله «تایمز» بیست‌ودومین رتبه فهرست بزرگ‌ترین نویسندگان بریتانیایی از سال ۱۹۴۵ را به «لوکری» اختصاص داده است.

اخیرا اعلام شد «جاسوسی که از سردسیر آمد» رمان سال ۱۹۶۳ «لوکری» که داستان آن در دوران جنگ سرد روایت می‌شود و از پرفروش‌ترین کارهای اوست، به سریال تلویزیونی تبدیل می‌شود. سریال «بی‌بی‌سی ۱» اولین اقتباس تصویری از این کتاب پس از فیلم سینمایی سال ۱۹۶۵ محسوب می‌شود که «ریچارد برتون» در آن نقش «الک لیماس» را ایفا می‌کرد.

«مدیر شب» دیگر رمان «لوکری» است که اخیرا مینی‌سریالی براساس آن به روی آنتن رفته و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. در این سریال «تام هیدلستون»،‌ «هیو لاری» و «الیویا کلمن» بازی کرده‌اند.


منبع : گاردین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار