فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر جدا بودن ورزش و سیاست، اعلام کرد در زمان برگزاری رقابتهای جام‌جهانی وزنه‌برداری، میزبان تمام تیم‌ها اعم از کشورهای ممنوع الورود هستند.
کد خبر: ۳۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 08 March 2017

به گزارش تابناک : جام جهانی وزنه‌برداری، از اواخر آذرماه سال 1396 در شهر آناهایم کالیفرنیا برگزار می‌شود که فدراسیون وزنه‌برداری این کشور از تاثیر منفی قانون نژادپرستانه ترامپ بر این مسابقات ابراز نگرانی کرده است.

فیل اندرو مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در غالب بیانیه‌ای اظهار کرد: «ورزش پدیده ای جهانی بوده و توانایی این را دارد که دنیا را با پرچم صلح متحد کند. این جامعه رابطه تنگاتنگی با هم داشته و همیشه توانایی‌های خود را برای دیدار و مبارزه با ورزشکاران خود جشن می‌گیرد.»

وی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: «فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا روی موضع خود باقی مانده که سیاست و ورزش 2 چیز متفاوت است. ما با همکاران‌مان در کمیته المپیک آمریکا در خصوص تاثیر فراوان عدم حضور آن کشورها صحبت خواهیم کرد. تاثیر آن بیشتر از 90 روز ممنوعیت سفر به آمریکا خواهد بود

اندرو در پایان اعلام کرد: «به عنوان میزبان جام جهانی وزنه‌برداری 2017، ایالات متحده آمریکا امیدوار است که خوشامدگوی تمام کشورها اعم از کشورهایی که در این قانون هستند، مذکور باشد.»

درحالیکه تمام نهادهای ورزش دولت شعار «جدایی سیاست از ورزش» را سر می‌دهند، قانون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که طی آن «ورود پناهجویان و شهروندان هفت کشور ایران، سوریه، عراق، سومالی، سودان، سوریه، لیبی و یمن به آمریکا را ممنوع کرد» با روح و قوانین ورزش کاملا مغایرت دارد.

مطمئنا کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون جهانی فوتبال و برخی فدراسیون‌های بین‌المللی دیگر، برای جلوگیری از رفتارهای نژادپرستانه، دخالت دولت‌ها در امور فدراسیون‌های داخلی و فعالیت‌های سیاسی در ورزش، جرایم سخت‌گیرانه‌ای را در نظر گرفته‌ و کشورها، تیم‌ها و افرادی که این قوانین را نقض می‌کنند با محرومیت از حضور در مسابقات مهم ملی و باشگاهی روبرو می‌شوند.

در این شرایط اگر فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا نتواند شرایط حضور قهرمانان این کشورها خصوصا ایران که جزو تیم‌های برتر دنیا در رشته وزنه‌برداری است، به خاک کشورش را  فراهم کند، با چالش‌های بزرگی روبرو خواهد شد. به همین دلیل مسئولان ورزش و فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا از امروز به فکر تصمیم منطقی برای جلوگیری از چالش‌های بزرگ آینده هستند و مطمئنا برای دفاع از شعار «جدایی سیاست از ورزش» مقابل تصمیم نژادپرستانه رئیس جمهور این کشور می‌ایستند.

وقتی مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در بیانیه‌ خود می‌گوید این کشور «میزبان تمام تیم‌ها اعم از کشورهای ممنوع الورود است»، به معنی شکست تفکرات و قوانین نژادپرستانه دولت آمریکا و خصوصا ترامپ است؛ افرادی که تاوان رفتارهای خود را به بدترین شکل در میادین ورزشی دیده و مجبور هستند با فرش قرمز به استقبال قهرمانان و ورزشکاران این 7 کشور بروند.



منبع : اعتدال

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار