برخی از منابع خبری با اشاره به ورود تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به سوریه اعلام کردند که این نیروها در نزدیکی «رقه» در شمال سوریه مستقر خواهند شد.
کد خبر: ۳۹۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 09 March 2017
به گزارش تابناک : به نقل از مسئولان پنتاگون خبر داد که این تفنگداران برای کمک به نیروهای تحت حمایت آمریکا به منظور آزادسازی شهر «رقه» سوریه وارد این کشور شده‌اند. به گفته این مسئولان، احتمالا این نیروها برای حمایت توپخانه‌ای از نیروهای بومی در مواضع نزدیک به شهر رقه مستقر خواهند شد. روزنامه واشنگتن پست همچنین نوشته که بخشی از آتشبار توپخانه‌ای به این منطقه منتقل شده است و این گروه از کالیفرنیا و جیبوتی سپس کویت وارد سوریه شده‌اند.

«آدریان رانکین گالوای» سخنگوی پنتاگون ضمن امتناع از ارائه توضیحات در خصوص این مسئله، گفت: به دلیل مسائل امنیتی نمیتوانم درباره تحرکات و استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه اطلاعات ارائه کنم. این روزنامه چندی پیش اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را افزایش دهد. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای مربوط به طرح پنتاگون برای آزادسازی رقه که گفته میشود در حال حاضر در دست بررسی است، نیروهای آمریکایی در این عملیات علیه داعش به صورت مستقیم شرکت ندارند و حمایت کافی را از نیروهای دموکراتیک سوریه خواهند داشت که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و در نوامبر گذشته عملیات آزادسازی را آغاز کردند.

گفتني اينكه در حال حاضر نيروهاي نظامي بسياري از كشورهاي جهان و منطقه در مناطق مختلف سوريه حضور دارند و دولت بشار اسد تسلط چنداني بر بسياري از مناطق ندارد.


منبع : واشنگتن پست
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار