کد خبر: ۳۹۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 24 March 2017
رهبری معظم انقلاب اسلامی باز هم شعار و راهبرد اصلی کشور در سال 96 را اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اشتغال و تولیدملی مشخص فرمودند و در سخنرانی روز اوّل فروردین در حرم مطهر رضوی هم بطور تفصیلی و بسیار دقیق آمارهی و مسائل  اقتصاد کشور را با اطلاعات مختلف و دقیق و جزئی بیان داشتند، حتی برای مشخص شدن درستی آمارها تحقیق میدانی کرده بودند.
 
اقتصادی مقاومتی؛ تغییر چالش به فرصت 
 
بی‌انصافی است وقتی رهبری معظم این چنین نسبت به وضع اقتصادی کشور مطالبه تلاش و کوشش بیشتر هستند به سادگی از کنار دغدغه های ایشان عبور کرد.
 
بی‌شک مشکلات اقتصادی که می‌تواند بزرگترین چالش برای نظام باشد  با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این چالش به فرصت تبدیل می شود.  
 
با ورود به حوزه میدانی و عملیاتی است که می توان سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد. تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی نمایانگر این واقعیت است که ابر چالش نظام جمهوری اسلامی چالش اقتصادی است و ما باید بر اساسا برنامه مشخص آن را رفع کنیم.
 
 این اولین ابر چالش جمهوری اسلامی نیست جنگ تحمیلی در زمان خود ابر چالش جمهوری اسلامی بود مسائل امنیتی اوایل انقلاب  همه با هدایت جمهوری اسلامی تبدیل به فرصت شدند در واقع از تهدیدات و چالش ها، فرصت ساختیم. امروز هم این تهدیدات اقتصادی را می توان به فرصت اقتصادی تبدیل کرد و راهکار آن اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که به درستی از سوی مقام معظم رهبری تبیین و بارها اعلام شده است.
 
تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به این دلیل است که مدیران مکلف باشند کمیت‌محور، برنامه‌محور و شاخص‌محور عمل کرده و پاسخ‌محور باشند امیدواریم در سال ۹۶ این مسیر ادامه یابد و دولت و ملت عزیز ایران بتواند نقاط ضعف سال ۹۵ را پوشش داده و نقاط قوت را تقویت کند. با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مکلف به برنامه‌محوری و برنامه‌مندی در مسیرمان هستیم.
 
باید بدانیم راهی جز اجرای سیاسی های اقتصاد مقاومتی نداریم و  تاکیدی که رهبر انقلاب بر این سیاست ها دارند به این معنا است که گام به گام مسیر حرکت مان را ببینیم و رصد کنیم و نقاط قوت و ضعف مشخص باشد تا مسیر اقتصاد مقاومتی به درستی طی شود، باید به درستی شاخص های کمی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بررسی شود تا قابل ارزیابی باشد زیرا با شعار دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود.
 
 سید مجتبی منتظری / دانشجوی دکتری علوم سیاسی
 
اقتصادی مقاومتی؛ تغییر چالش به فرصت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار