یک رسانه غربی با اشاره به اختلافات موجود در درون کاخ سفید از حرکت آرام «دونالد ترامپ» برای انحلال کابینه در سایه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 02 May 2017

به گزارش تابناک : کاخ سفید بصورت بی سر و صدا شروع به کنار گذاشتن کابینه در سایه دونالد  ترامپ که از وفاداران وی تشکیل شده اند کرده است.

کابینه در سایه ترامپ از افرادی تشکیل شده که پیش از تشکیل دولت در آژانس های مختلف فدرال مشغول به کار بودند و بعد از آغاز به کار ترامپ به عنوان رئیس جمهور در قالب مشاور به کاخ سفید راه یافتند.

پولیتیکو در ادامه از اعضای کابینه در سایه ترامپ با عنوان «محافظ» یاد کرده و می نویسد این افراد بصورت مرتب با وزیران دولت آمریکا درگیر بودند.

افراد حاضر در کابینه در سایه که از آنها با عنوان مشاوران ویژه نیز یاد می شد اغلب افراد جوانی هستند که سابقه چندانی در امور دولتی ندارند. این افراد در اصل به عنوان چشم و گوش ترامپ وارد کاخ سفید شدند و وظیفه آنها رصد فعالیت های وزیران بوده است.

در همین رابطه امروز سه شنبه خبر کناره گیری «سباستین گورکا» مشاور افراطی ترامپ از سمت خود منتشر شد.

گورکا پیشتر به عنوان سردبیر بخش امنیت ملی وب سایت «بریت بارت» مشغول به کار بود و به عنوان مشاور مبارزه با تروریسم با کاخ سفید همکاری می کرد.

کناره گیری از سمت مشاور رئیس جمهور بار دیگر موضوع اختلافات شکل گرفته در حلقه نزدیکان ترامپ در کاخ سفید را پررنگ می کند اختلافاتی که یک سر آن به «استیو بانون» و یک سر دیگر آن به «جرد کوشنر» داماد ترامپ ختم می شود.



منبع : پولیتیکو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار