حزب محافظه کار صدراعظم آلمان بیشترین حمایت‌های مردمی را از سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۴۴۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 28 June 2017
به گزارش تابناک : حزب محافظه کار آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور بالا‌ترین میزان حمایت‌های مردمی در میان احزاب آلمانی را به خود اختصاص داد. 

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «فورسا» که برای مجله «استرن» آلمان انجام شد، حزب محافظه‌کار «دموکرات مسیحی» آلمان به رهبری آنگلا مرکل بیشترین میزان محبوبیت‌ و حمایت‌ را از سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به خود اختصاص داد. 

بر اساس نتایج این نظر سنجی، بیش از ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان از حزب دموکرات مسیحی آلمان حمایت کردند. 

پس از حزب حاکم، حزب سوسیال دموکرات‌ با اختصاص ۲۳ درصد از آرای این نظرسنجی به خود بدون تغییر نسبت به نظرسنجی‌های قبل همچنان در مکان دوم قرار دارد. 

این درحالی است که طرفداران محیط زیست آلمان با یک درصد افزایش نسبت به نظرسنجی قبل با اختصاص ۹ درصد از نتایج این نظرسنجی به خود در جایگاه سوم و حزب مخالف مهاجران نیز با هفت درصد در جایگاه‌چهارم قرار گرفتند. 

حزب منتسب به جریان چپ آلمان با یک درصد کاهش نسبت به نظرسنجی قبل ۹ درصد از نتایج نظرسنجی و دموکرات‌های طرفدار تجارت آزاد نیز با کسب هفت درصد از نتایج نظرسنجی مذکور در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. 

این نظرسنجی بین روزهای نوزدهم تا بیست‌وسوم ماه جاری میلادی در آلمان برگزار شد. 

این نتایج پس از آن به دست آمده است که اخیرا آنگلا مرکل درهای آلمان را به روی یک میلیون مهاجر از کشورهای خاورمیانه وافغانستان گشود. 

همچنین این موسسه نظرسنجی اعلام کرد که ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقد هستند مرکل برای دوره بعدی می‌تواند به عنوان صدراعظم آلمان به قدرت برسد در حالی که ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز این شانس را برای «مارتین شولتز» رئیس‌ سابق پارلمان اروپا قائل هستند. 

همچنین ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی حزب دموکرات مسیحی را شایسته‌ترین حزب برای اداره آلمان قلمداد می‌کنند و این در حالی است که فقط ۹ درصد از مردم آلمان که در این نظرسنجی شرکت‌کرده‌اند، سوسیال‌دمکرات‌ها را بهتر می‌دانند. 

حاشیه خطای این نظرسنجی  دو و نیم درصد است.






منبع : ایلنا
برچسب ها: آنگلا مرکل ، نظر سنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار