معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان ۸۰ هزار هکتار است که از این سطح ۵۲ هزار هکتار آن به کشت سبزی و صیفی و مابقی گندم و کلزا است.
کد خبر: ۴۴۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 28 June 2017
به گزارش تابناک : معاون بهبود تولیدات گیاهی  سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت محصولات خارج از فصل  در هرمزگان ۸۰ هزار هکتار است که از این سطح ۵۲ هزار هکتار آن به کشت سبزی و صیفی و مابقی گندم وکلزا است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سید حسن حسینی افزود: از سطح ۵۲هزار هکتاری سبزی وصیفی حدود ۱میلیون و۶۰۰هزار تن محصول تولید وروانه بازارهای هدف می شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، رعایت تاریخ کشت محصولات از سوی کشاورزان، تولید امسال نسبت به سال قبل ۲۰درصد افزایش دارد.

حسینی خاطر نشان کرد:هندوانه، بادمجان، سیب زمینی، گوجه، فلفل دلمه ای و پیاز از مهمترین محصولات خارج از فصل هرمزگان هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال  توسعه فضاهای گلخانه ای و معرفی گونه های گیاهی جدید واقتصادی به بهره بردارن است.

حسینی خاطر نشان کرد: سطح زیرکشت پیاز امسال ۹هزارو ۳۰۰هکتار و فلفل ۳هزارو ۸۰۰ هکتار بود  و از این سطح بیش از  ۲۶۰هزار تن پیاز و  ۸۵ هزار تن فلفل برداشت شد.

وی اظهار داشت: محصولات تولیدشده علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به کشورهای آسیای میانه، روسیه، افغانستان، اکراین و عراق صادر شده است.

 




منبع : ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار