کیش، مناسب ترین پایگاه برای اقتصاد دانش بنیان کشور
کد خبر: ۴۵۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ 14 July 2017

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اکبر قنبر پور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران که در نشست توجیهی اقتصاد دانش بنیان، مزایا و حمایت ها به کیش سفر کرده است با اعلام اینکه شرکت های دانش بنیان خوبی در جزیره کیش مستقر هستند به فرایند دانش بنیان شدنشرکت ها به عنوان هدف نشست توجیهی اقتصاد دانش بنیان، مزایا و حمایت ها ، اشاره کرد و افزود : بسیاری از شرکت ها می توانند این روند را طی کنند و به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناخته شوند و از مزیت هایی که در قانون آمده، بهره مند شوند.

قنبر پور در خصوص حمایت های مرکز فن بازار ملی ایران از شرکت های دانش بنیان گفت: این مرکز در جهت توسعه و ارتقای فن آوری صنایع مستقر در استان ها می تواند به شرکت های بالقوه دانش بنیان کمک کند. همچنین این مرکز می تواند از تبادلات فن آوری این شرکت ها با خارج از کشور حمایت کند.

وی یادآور شد: ما باید برای محصولات دانش بنیانی که در منطقه تولید می شود، به منظور بازار یابی برای آنها برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم. لذا ما در فن بازار ملی ایران بسته های مختلف برای توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان تعریف کردیمکه شرکت های منطقه هم بتوانند از آنها بهره مند شوند.

قنبر پور ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد پایگاه مرکز فن بازار در منطقه آزاد کیش، افزود: این پایگاه ضمن اینکه می تواند خدمات فن بازار را به صنایع مستقر در منطقه ارائه کند، می تواند جزیره کیش را به یک منطقه بزرگ و پایلوت تجارت محصولات دانش بنیان تبدیل کند.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در خصوص مشکل بازاریابی و فروش به مشارکت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و عنوان کرد: مشکلی که در این زمینه وجود دارد ، بحث صادرات است. به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت ها ، تعداد شرکت های دانش بنیان زیاد نیست .

وی افزود: با همکاری مرکز فن بازار ملی ایران و منطقه آزاد کیش، ما می توانیم مشکل شرکت های دانش بنیان را رفع و نقش این منطقه آزاد را در توسعه اقتصاد دانش بنیان پر رنگ کنیم.

قنبرپور در پایان چشم انداز منطقه آزاد کیش را در زمینه اقتصاد دانش بنیان مثبت ارزیابی کردو گفت: ما پیش بینی می کنیم شعبه و یا شاخه ای از فن بازار در کیش مستقر شود و کل شرکت های دانش بنیان کشور از آن بهره مند شوند و کیش به عنوان پایگاه منطقه ای به تبادلات محصولات دانش بنیان بپردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار