مجله اقتصادی مدیرمسئول نشریه تجارت جنوب در بیست و سومین شماره خود در یادداشتی ضمن انتقاد از رکود و رخوت در هرمزگان نوشت: آنچه که بر این روزهای اقتصاد استان می گذرد، امید است و انتظار.
کد خبر: ۴۵۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 15 July 2017
به گزارش تابناک : فاطمه رکن الدینی در این یادداشت آورده است : چراغ بسیاری از بنگاه ها و مراکز فعالیت های اقتصادی سوسو میزند و برای ادامه حیات نیازمند سوختی از جنس اراده است و خواستن؛ تا در سال تولید و اشتغال بار دیگر جانی دوباره گیرند.
معضل بیکاری که از دهان به دهان نقل و در مقاطعی مثل انتخابات وعده ای برای جلب رای می شود ناشی از ایست چرخ های اقتصاد استان است. 
هرمزگان استانی است که در حوزه اقتصاد میتوان به صورت فصلی به آن تکیه کرد، هر چند بنادر آن همیشه زنده است و کسب و کار و تجارت در آن همواره رونق دارد اما حال مردم این دیار در زمینه معاش خوب نیست و عده ای دولتمردان را عامل این رکود میدانند. 
هر چند مردم هرمزگان بار دیگر دولتی را انتخاب کردند که برای شرایط فعلی نتوانسته نسخه ای شفابخش بپیچد اما مسبب این فضا را مدیرانی میدانند که سایه رخوت و سستی از سازمان و دستگاه هایشان گذر نمیکند و همچنان وضعیت مانند قبل در این حوزه ادامه دارد.
شاید هنوز تا روی کارآمدن کابینه جدید دکتر روحانی فرصت باشد اما از آنجا که قرار است همین دولت مستقر سیاستهایش را ادامه دهد، چشم مردم به کابینه آینده نیست بلکه در انتظار تغییر هرچه سریع تر رفتار سیاسی و اجرایی مدیرانی هستند که در این سستی و رخوت نقش داشته و دارند. 
امروز دیگر نمی توان منکر دستهای سفید شده گرگ سیاست شد، شنگول ها و منگول های دیروز هم دیگر رودست نمیخورند و میدانند خمیرشان با وردنه سیاستگذاران پهن میشود و کسب رزقشان منوط به دخالت آنان شده است. 
بنابراین حرکت جدید و تهویه مناسب سیاسی و مدیریتی میتواند وضعیت موجود را قبل از مرداد در مسیر رونق قرار دهد.
رکود سیاسی حاکم که در چهار سال گذشته با رکود اقتصادی همگام شد حاصل مصلحت سیاستمدارانی بود که شاید مصلحت حفظ کرسی خویش را به بهانه پرهیز از حاشیه سازی و ایجاد فضایی آرام در استان، بر خواست های مردم ترجیح دادند.
غافل از اینکه موج بیکاری دانش آموخته های دانشگاه ها و هزینه های کمرشکن خانواده ها، انفجار هنجارهای اجتماعی را سبب می شود و نتیجه اش بالابودن آمارهای قاچاق و سرقت و... است.
پشت درهای دولت یازدهم هم تیمی برای فرا رسیدن نیمه مرداد لحظه شماری میکنند اما باید این سوال را پرسید که در کوله بار ادعاهایشان چه آچار و ابزاری برای دستیابی به تولید و اشتغال وجود دارد؟! 
هر چند مدیران عالی استان در پسا انتخابات شیوه برخوردهای لفظی با مدیران ناکارآمد را آغاز کرده اند اما آیا این رخوت نهادینه شده به همین سادگی قابل اصلاح است.
باید دید کی و چگونه قرار است با تغییرات مدیریتی این رکود سیاسی از بین برود و دوران کسادی پایان پذیرد که البته انتصاب مدیران جدید در هرمزگان هم حکایتی دارد که در این لوح نمی گنجد!




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار