نماینده شرکت تعاونی مرزنشینان جزیره هرمز در هیئت مدیره شرکت باستان معدن پودر گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به قانون تعاون پایبند نیست.
کد خبر: ۴۶۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 17 July 2017
به گزارش تابناک : فریدن دریانورد در مورد علت تعطیلی و آخرین وضعیت معدن خاک سرخ بیان داشت: متاسفانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به قانون تعاون مبنی بر احترام به رای مردم و اعضای تعاونی پایبند نیست.

دریانورد با بیان اینکه هیئت مدیره برخاسته از آرای مردم است و مشکلات و حقوق مردم را در شرکت پیگیری می کند، عنوان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطر عدم رای اوری یک نفر قانون را زیر پا گذاشت و موجب افزایش اختلاف میان اعضا و تعطیلی کارخانه شد. ۳۵ نفر از کارگران این معدن فدای زیاده خواهی های برخی از افراد شدند.

نماینده تعاونی مرزنشینان در شرکت باستان معدن پودر اظهارداشت: در انتخابات هئیت مدیره منتخب مردم سه نفر رای موافق و یک نفر رای ممتنع و یک نفر مخالف بوده که اداره تعاون بدون توجه به قانون تعاون مبنی بر انتخابات مجمع عمومی این تعاونی و انتخاب نمایندگان خودشان برای تصدی امور تعاونی مرزنشینان از یک فرد مخالف طرفداری و این مشکلات بوجود آمده است.

دریانورد اظهارداشت: در چندماه اخیر اداره ‌کل تعاون هرمزگان بدون اینکه تخلفی از اعضای منتخب مردم در دادگاه ثابت شود این افراد را برکنار کرده و نفرات جدیدی را برای عضویت در این هیئت‌ مدیره منصوب کرده است.

دریانورد عنوان کرد: با برکناری غیر قانونی هیئت مدیره و انتصاب هیئت مدیره جدید این اختلافات بیشتر شد تا جائیکه دستور تعطیلی آن توسط دادستان شهرستان قشم صادر شد.

نماینده تعاونی مرزنشینان در شرکت باستان معدن پودر اظهارداشت: با تعطیلی معدن  خاک سرخ تعداد ۳۵ نفر از کارگران این معدن بیکار شدند که تبعات اجتماعی بدی در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است، خاطرنشان کرد: هنوز ۴ ماه از این شعار نگذشته که اداره تعاون با مداخله های غیرقانونی موجب تعطیلی کارخانه و معدن شد.

دریانورد اظهارداشت: این معدن از زمانی که سهام ۶۰درصدی آن به مردم واگذار شده است بالغ بر ۴۰میلیارد ریال به اهالی این جزیره  سود پرداخت شده است.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار